• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
PiotrQrczab
Posty: 5
Rejestracja: śr 05 wrz, 2018
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Junak 905

139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: PiotrQrczab » śr 02 sty, 2019

Witam. Mam problem z silnikiem 139fmb w moim Junaku 905 od nowości (już po gwarancji, a wszystko sam naprawiam.) Otóż problem polega w tym, że gdy odpalam silnik to pierwsze sekundy na zimno chodzi cicho potem nagle pojawiają się stuki prawdopodobnie od strony sprzęgła, ale stuki słychać podobnie z obu stron. Już rozpoławiałem ten silnik 2 tygodnie temu, wszystkie tryby są całe, łożyska były dobre ale i tak wymieniłem. Na wale (Nie wyczyszczonym z oleju) nie było żadnych luzów, łożyska na nim też całe. Wymieniłem też łańcuszek rozrządu, napinacz i nic. Przyszła też i pora na nowe sprzęgło i co? Lekka poprawa, stuki są cichsze nic więcej. Zapomniałem dodać że stuki ustępują po wciśnięciu sprzęgła (Film na dole). Bardzo bym prosił o pomoc, użeram się z tym od nowości (O ile dobrze pamiętam na początku też to było), na forach nie znalazłem rozwiązania tego problemu. Dodam też że zmieniłem cyl i głowice na 72ccm, ale na 50 też tak stukał tylko ciszej. Możliwe że są jakieś minimalne luzy na korbie których ja nie wyczułem i tak stukają? A i sprzęgło jest dokręcone na 43Nm i zabezpieczone.

Film:
https://youtu.be/tX92V3Lfk2M

Jeśli macie jakieś podejrzenia piszcie.... Jestem w stanie sprawdzić po raz drugi.... Byle pozbyć sie tego uciążliwego stukania.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 789
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: JOSEMORALES » czw 03 sty, 2019

Już poprawiłem edycję posta :> . A co do stuków to sprawdź czy przy lekko odchylonym kopniaku także stuka, możliwe że jest chociaż o ząbek przestawiony kopniak i go skubie. Chociaż z drugiej strony słyszałem już podobne stuki przy silnikach robionych na 110cc z wałem zostawionym od 50cc. Ale niech się jeszcze ktoś wypowie, im więcej głów tym więcej pomysłów :)

ps. jakby Ci się chciało zdjąć dekiel sprzęgła to zerknij czy nie ma minimalnych luzów lewo-prawo na koszu sprzęgłowym i w jakim stanie masz łożysko oporowe.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1637
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: dzikilopez » czw 03 sty, 2019

Nie masz przypadkiem podmienionych 4 śrub co trzymają dekiel z łożyskiem na takie co łepek odstaje?
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
PiotrQrczab
Posty: 5
Rejestracja: śr 05 wrz, 2018
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Junak 905

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: PiotrQrczab » czw 03 sty, 2019

JOSEMORALES pisze:Już poprawiłem edycję posta :> . A co do stuków to sprawdź czy przy lekko odchylonym kopniaku także stuka, możliwe że jest chociaż o ząbek przestawiony kopniak i go skubie. Chociaż z drugiej strony słyszałem już podobne stuki przy silnikach robionych na 110cc z wałem zostawionym od 50cc. Ale niech się jeszcze ktoś wypowie, im więcej głów tym więcej pomysłów :)

ps. jakby Ci się chciało zdjąć dekiel sprzęgła to zerknij czy nie ma minimalnych luzów lewo-prawo na koszu sprzęgłowym i w jakim stanie masz łożysko oporowe.


A więc bawiłem się kopniakiem i nic. Jasne że by mi się chciało, ale moto stoi w blaszaku a temperatura nie sprzyja <bezradny> :( . Lecz jak zmieniałem sprzęgło (3 dni temu) i w sumie wcześniej dużo razy ściągałem dekiel to za każdym razem sprawdzałem luz i luzów nima... (Chyba że powinienem robić to z większą siłą)

dzikilopez pisze:Nie masz przypadkiem podmienionych 4 śrub co trzymają dekiel z łożyskiem na takie co łepek odstaje?


Sprzęgło wymieniałem całe, w sensie cały zestaw tzn. dekielek, łożysko, śrubki oryginalne (stożkowe), sprzęgło, tuleja, nakrętka, podkładka OUT SIDE(oczywiście dobrą stroną włożyłem :)) ) i te dwa koła zębate z wału.
No i raz jeszcze napisze że o dziwo po wymianie stuki są już mniej słyszalne.

Ja już jestem bezradny... odkąd sprawdziłem wszytko (tak mi się wydaje) liczę na cud, że pojawi się ktoś kto rozpozna problem i powie słuchaj to wina tego lub to jest źle złożone <zalamka> . Te stuki są mega wkurzające, czasami wstyd odpalać przy ludziach takie ładne moto :| . A i zapomniałem dodać jak pisałem post, że zdarzyło się puścić sprzęgło tak że nie stukało nic, nie wiem.... czarna magia :) .

Dołączam jeszcze jeden filmik gdzie przyduszam moto na ssaniu i stuki są w rytm spalania mieszanki znacznie głośniejsze.
https://youtu.be/o7TmTH3vUeM

PS. To jest mój pierwszy silnik 139fmb, przyznam że pierwszy raz go rozpoławiałem, i nie wiedziałem, że ten silnik jest tak prosty jak budowa cepa... jednak możliwe że są rzeczy o których nie wiem np. coś powinno się ustawić lub inaczej skręcić (Rozrząd to wiadomka) ;P. Dlatego chciałbym żeby każdy coś zasugerował bo może jest coś czego nie wiem a nie zrobiłem :) , ale dziwne że ten silnik od nowości tak napieprza eh. <bezradny>

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 789
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: JOSEMORALES » pt 04 sty, 2019

Na tym drugim filmie słychać jak szumi łożysko oporowe przy wciśniętym sprzęgle, ale biorąc poprawkę na to że ten silnik ma tak od nowości to obstawiałbym skrzynię biegów i bieg jałowy. Niestety nie napisałeś czy podczas jazdy na różnych biegach problem także występuje. A co do pogody to wyjęcie silnika zajmuje max 10 minut, a takie maleństwo spokojnie rozłożysz w domu, szukałbym luzów na łożyskach i trybach skrzyni (możliwe że skośni przyjaciele nie dale przekładki lub coś jest źle spasowane). Górę silnika i wał oraz sprzęgło możemy wykluczyć, czyli pozostaje skrzynia , mechanizm zmiany biegów i starter nożny.


Kuaczozor
Uczeń
Uczeń
Posty: 35
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: Kuaczozor » pt 04 sty, 2019

JOSEMORALES pisze:A co do pogody to wyjęcie silnika zajmuje max 10 minut(...).


Chyba, że masz sanki, których nie chcesz porysować, albo owiewki, jak OP (o ile dobrze przypuszczam po avatarze).

Awatar użytkownika
PiotrQrczab
Posty: 5
Rejestracja: śr 05 wrz, 2018
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Junak 905

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: PiotrQrczab » pt 04 sty, 2019

JOSEMORALES pisze:Na tym drugim filmie słychać jak szumi łożysko oporowe przy wciśniętym sprzęgle, ale biorąc poprawkę na to że ten silnik ma tak od nowości to obstawiałbym skrzynię biegów i bieg jałowy. Niestety nie napisałeś czy podczas jazdy na różnych biegach problem także występuje. A co do pogody to wyjęcie silnika zajmuje max 10 minut, a takie maleństwo spokojnie rozłożysz w domu, szukałbym luzów na łożyskach i trybach skrzyni (możliwe że skośni przyjaciele nie dale przekładki lub coś jest źle spasowane). Górę silnika i wał oraz sprzęgło możemy wykluczyć, czyli pozostaje skrzynia , mechanizm zmiany biegów i starter nożny.


A więc... Ubrałem się grubo i stwierdziłem że odkryje te pokrywy z obu stron. Zdjąłem magneto i sprzęgło. Obbadałem cały wal i zero luzu. Na przykręconym koszu też zero luzów. Nie rozpołowie go bo za pierwszym razem sprawdzałem czy wszystko dobrze jest złożone i wyszło że dobrze. Co do łożysk na wałkach od skrzyni to też je wymieniałem na nówki i jedynie co zauważyłem to że wałki przechodzą przez łożyska luźno z minimalnym luzem. Chciałbym podkreślić że stuki w zależności jak się trafi są głośne lub ciche tzn. Że raz puszczam to nawala jak dzwon puszcze drugi raz i cisza... No może gdzies tam delikatnie. Zastanawiam sie czy to może wina wyważenia wału, napisałem do gościa z youtube co rozbiera te silniki i mówi że w niektórych silnikach to naturalne że stuka i że być może to właśnie wina wału... Nie wiem czy gada głupoty oceńcie sami. A właśnie... I tak, stuka na każdym biegu na stopce, a jak jade to słyszę na jedynce tylko, ale to pewnie przez to że na 2 już za szybko jade wiatr, większe obroty i niema szans żeby wyłapać stukanie. Jak nie macie więcej podejrzeń to ja się poddaje... Pojeździć do wakacji wytyrać i założyć lifana 120...

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 789
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: JOSEMORALES » sob 05 sty, 2019

Wał odpada bo problem ustępuje po wciśnięciu sprzęgła, a przecież wał pracuje bez przerwy, czy nie ? Tak samo cała góra silnika jest wykluczona, więc zostaje przeniesienie napędu za sprzęgłem. Czyli starter nożny, skrzynia biegów i mechanizm zmiany biegów, nic więcej tam nie ma. Piszesz że wszystko jest nowe i że poskładałeś dobrze, no więc co stuka? Musiałeś coś przegapić lub pominąć i na pewno nie jest to wał. Wiele osób pisze o problemach i że wszystko sprawdzali i są pewni, a potem wychodzi jakaś pierdółka, szczególik o którym wcześniej pisali że na bank to nie to , więc obstawiam że w tym przypadku jest tak samo. A nowe części nie rzadko bywają słabej jakości i mają gorsze spasowanie od fabrycznych ze sporym przebiegiem ( w przypadku chinoli).

Awatar użytkownika
darkboy
Praktykant
Praktykant
Posty: 50
Rejestracja: pt 17 lis, 2017
Pojazd: Romet ZXT 50

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: darkboy » sob 05 sty, 2019

U mnie w Romecie ZXT 50 '16r (139FMB) również słychać podobnie jak u ciebie po puszczeniu sprzęgła. Po wciśnięciu silnik o wiele ciszej pracuje. Przejechałem tak 14 000km i jakoś sobie bardzo tym głowy nie zawracałem, myślałem że tak musi być <bezradny> Jakbyś znalazł przyczynę tego to podziel się z nami :)

Awatar użytkownika
PiotrQrczab
Posty: 5
Rejestracja: śr 05 wrz, 2018
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd: Junak 905

Re: 139FMB Stuki po puszczeniu sprzęgła

Postautor: PiotrQrczab » śr 09 sty, 2019

Siemka. Dzięki za zainteresowanie ale nie znalazłem przyczyny. Wszystko dobrze złożone, może rzeczywiście coś źle spasowane, ale nie wiem. Jeździ i nic się nie dzieje, swoje 5k przejechał i nie wygląda żeby miał dość, a biegi nie wypadają i wchodzą elegancko :). Daje sobie spokój, kolega wyżej sam napisał że tak ma i chyba rzeczywiście niektóre modele być może taką wadę już maja (prawdopodobnie z pasowaniem jakichś elementów). Powiem od siebie że mi wymiana sprzęgła uciszyła te stuki i jest lepiej. Jeszcze nieraz będę zaglądał do silnika więc jak coś wymienię i stuków nie będzie to napisze tutaj, zachęcam też innych do napisania jeśli się im udało.

PS. jak oglądam filmy z Rometa zxt 50 i Junaczki 90X to rzeczywiście słychać takie stuki u niektórych więc nie jestem jedyny tu z kolegą.

Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie. A na lato przedstawię wam moją maszynę osiągi itp :).

<buzki>



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl