• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Asiasty
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: Asiasty » pn 06 sie, 2018

Witam!
Kupiłem wczoraj zipp'a pro 80/50.
Dojechałem nim do domu(100km) i zostawiłem na jakieś 1-2godziny. Po tym czasie wracam do niego i kręcę rozrusznikiem (z problemami ale zapalił).
Pojeździłem jeszcze 2 godziny i zostawiłem go na całą noc.
Kiedy dzisiaj go wyciągnąłem z garażu nie było prawie wcale prądu. Lampka od biegu neutralnego ledwo co się paliła, o światłach nie wspominając.
Zapaliłem go z kopniaka, były światła przednie i ledwo co paliły się światła z tyłu (po wciśnięciu któregokolwiek hamulca przednie światła przygasały).
Wyjąłem akumulator do naładowania. Odpaliłem go bez akumulatora i ku mojemu zdziwieniu na desce nie pali się już nic, wskaźnik paliwa nie działa, jedyne co to świecą się światła mijania tylko z przodu i to bardzo słabo.
Na naładowanym akumulatorze było wszystko OK. Dodam jeszcze, że sprzedający mi wspomniał o tej usterce ale mówił, że wymienił akumulator i regulator napięcia i powinno być już okej. Jednak nie jest. <zalamka>
W czym może tkwić problem? Proszę o pomoc z rozwiązaniem problemu.


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1635
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: dzikilopez » pn 06 sie, 2018

Siema panie kolego.
Na moje to albo poleciały cewki w silniku albo źle dobrany regulator. Jeżeli masz multimetr to wszystko wybadasz sam z mą niewielką pomocą.
Więc jedziemy :
- kolory kabli wychodzące z silnika
- jak tam wygląda regulator
wrzuć fotki jednego i drugiego to ci napisze co i jak
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Asiasty
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: Asiasty » pn 06 sie, 2018

dzikilopez pisze:Siema panie kolego.
Na moje to albo poleciały cewki w silniku albo źle dobrany regulator. Jeżeli masz multimetr to wszystko wybadasz sam z mą niewielką pomocą.
Więc jedziemy :
- kolory kabli wychodzące z silnika
- jak tam wygląda regulator
wrzuć fotki jednego i drugiego to ci napisze co i jak


Kolor kabli podrzucę Ci jutro, a właśnie co do regulatora... to nie mogłem go znaleźć. Zdjąłem całą prawą stronę z plastików i takjakby go nie było...
Ponadto znalazłem luźno wiszącą kostkę. Zaraz zapodam zdjęcie.
Obrazek
Kolor kabli fioletowy i zielony.

Multimetr właśnie pożyczyłem jutro sprawdzę prąd na klemach przy odpalonym silniku.
I jak rozumiem to chodziło Ci o kable wychodzące spod pokrywy magneta?
I jeszcze prosiłbym Cię, żebyś mi powiedział co i jak pomierzyć :).

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1635
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: dzikilopez » wt 07 sie, 2018

Ta kostka to chyba od stopki, jak zewrzesz to nie powinienes silnika odpalić.
Co do kabli to tak z pokrywy magneta jakie wychodzą. Regulatora pod bakiem nie schowali?
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Asiasty
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: Asiasty » wt 07 sie, 2018

dzikilopez pisze:Ta kostka to chyba od stopki, jak zewrzesz to nie powinienes silnika odpalić.
Co do kabli to tak z pokrywy magneta jakie wychodzą. Regulatora pod bakiem nie schowali?


Jeśli od stopki bocznej to jest raczej podłączona. Po rozłożeniu silnik gaśnie.
Kable jutro przed południem sprawdzę. Regulatora też poszukam. I tu mam takie pytanie, żeby mieć jakikolwiek przykład jak on wygląda, załączam zdjęcie.
Obrazek

Szukać czegoś w ten deseń? Ożebrowanej kostki z kilkoma przewodami?
Nie ma żadnego elementu "na wierzchu", który przewodami naprowadziłby mnie na ten regulator?


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1635
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: dzikilopez » wt 07 sie, 2018

Tak użebrowany aluminiowy, możliwe że kostka będzie zintegrowana z regulatorem. Ciekawe gdzie go wciśli.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Asiasty
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: Asiasty » wt 07 sie, 2018

Ustawilem multimetr na 20 volt prądu stałego, przyłożyłem do klem ii... Kompletne 0.
Żadnego napięcia,. Oczywiscie na odpalonym silniku. Znalazłem również regulator. Był z lewej strony pod bakiem. Kolory kabli z regulatora: żółty, zielony, różowy, czerwony. I wygląda tak samo jak na wyżej załączonym zdjęciu.
Kolor kabli spod pokrywy magneta: zolty, bialy, zielony, niebieski z białym paskiem, czarny z czerwonym paskiem. To na jednej wiązce.
A na drugiej: dwa zielone z czerwonym paskiem, różowy, niebieski z czarnym paskiem, i jakiś taki ciemny bordowy.
Po wlozeniu akumulatora zipp ożył i wszystko działa, jednak to nie rozwiązuje problemu.

Dla sporostowania mówię tu o kablach przy regulatorze.
Postępy w diagnozie: dałem na prąd stały 20 volt i minus dałem do zielonego a plus do czerwonego wynik: 0.03 volta. Nastepnie przestawiłem miernik na prąd zmienny i czerwoną sonde miernika przylozylem do różowego kabbla a czarną do zółtego. Wynik:na wolnych 130 czegoś, po dodaniu gazu ponad 200.
Oznacza to uszkodzony regulator ?
I jeszcze jedno pytanie po przemyśleniu wszystkiego, jeśli to uszkodzony regulator to czy da radę ujechać bez niego te 50kilometrów w dwie strony do hurtowni?

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1635
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: dzikilopez » wt 07 sie, 2018

W silniku nie były przypadkiem zmieniane cewki ?? Bo masz mały remix.
Regulator do cewek niezmasowanych a cewki w silniku zmasowane, możesz albo przelutować cewki lub szukać zalecanych lub zmienić regulator napięcia. Osobiście proponuje opcje z przelutowaniem cewek bo najtaniej. Trzeba tylko zmierzyć napięcie na pracującym silniku pomiędzy żółtym a ramą i białym a ramą najlepiej pod jakimś obciążeniem (żarówka 50w) . Potem wykręcić cewki i zlokalizować gdzie jest przylutowana masa od cewek, odlutować ją a koncówkę cewki na zólty lub biały (raczej na biały ) i powinno gadać.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Asiasty
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Brak ładowania, świateł, kokpit martwy.

Postautor: Asiasty » wt 07 sie, 2018

dzikilopez pisze:W silniku nie były przypadkiem zmieniane cewki ?? Bo masz mały remix.
Regulator do cewek niezmasowanych a cewki w silniku zmasowane, możesz albo przelutować cewki lub szukać zalecanych lub zmienić regulator napięcia. Osobiście proponuje opcje z przelutowaniem cewek bo najtaniej. Trzeba tylko zmierzyć napięcie na pracującym silniku pomiędzy żółtym a ramą i białym a ramą najlepiej pod jakimś obciążeniem (żarówka 50w) . Potem wykręcić cewki i zlokalizować gdzie jest przylutowana masa od cewek, odlutować ją a koncówkę cewki na zólty lub biały (raczej na biały ) i powinno gadać.


Właśnie chciałem zmierzyć to co napisałeś, zsunąłem kondoma z tych kabli i żółty oraz różowy były odłączone, podpiąłem, sprawdziłem napięcie na klemach i jest 4 volt na wolnych obrotach.
Po dodaniu gazu do 5k obrotów mamy 9volt z zapalonymi światłami, deska odżyła bez akumulatora, tylne światła również, i kierunki ochoczo zaczeły mrugać.
Jednak intuicja podpowiada mi, że to wciąż zamałe napiecie. Dodam jeszcze, że takie samo napięcie mam bezpośrednio wychodzące z samego regulatora.
Popoprawiałem jeszcze wszystkie kable iii. Sukces!
Mamy 15 volt na klemach przy 8k obrotów, na wolnych jest koło 7-8.
Dziękuję Ci bardzo za pomoc :)



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl

 

 

cron