Zmieniłem silnik w Barton Classic 1 (Wonjan WS) z 47 cc na 107 cc BTS nowy. Mechanicznie wszystko działa, zapłon, wskaźnik biegów, rozrusznik, obrotomierz.
Niestety zmiana z 2 cewek na iskrownik 6 cewkowy spowodowała palenie żarówek lampy przedniej. W poprzedniej wersji 47 cc ładowanie było słabe dlatego chińska myśl technologiczna puściła prąd z iskrownika najpierw przez układ świateł przednich a dopiero potem do regulatora. Obecnie przy 6 cewkach prąd zmienny na wylocie z silnika biały i brązowy ~70 do ~100 V , efekt spalona (stopiona żarówka H6 35W). Ładowanie dochodzące do regulatora napięcia ledwie ~20V wychodzące =6V na ile zrobiłem dobry pomiar. Pytanie jak można dostosować zmienić instalację ? Nowy jestem i z elektryką tyle o ile - poproszę o porady, schematy, rysunki. I pytanie jaki regulator będzie odpowiedni ? Czy można zamienić puścić prąd najpierw do regulatora i potem w to samo miejsce podpiąć układ świateł przednich ?
Przejrzałem Tutoriale, załączone schematy i posty o ładowaniu - ale wszyscy mieli problem, że za mało prądu a ja tu mam spawarkę ,ż którą nie umiem sobie poradzić ?
Nie chcę wracać do starego ładowania i zmiany iskrownika na 2 cewki - tak mi doradził pewien mechanik, ponieważ poniżej przy 2 cewkach i obrotach 3-4k światła przedniego do oświetlenia drogi nocą praktycznie nie było.