• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » sob 17 lut, 2018

Zmieniłem silnik w Barton Classic 1 (Wonjan WS) z 47 cc na 107 cc BTS nowy. Mechanicznie wszystko działa, zapłon, wskaźnik biegów, rozrusznik, obrotomierz.
Niestety zmiana z 2 cewek na iskrownik 6 cewkowy spowodowała palenie żarówek lampy przedniej. W poprzedniej wersji 47 cc ładowanie było słabe dlatego chińska myśl technologiczna puściła prąd z iskrownika najpierw przez układ świateł przednich a dopiero potem do regulatora. Obecnie przy 6 cewkach prąd zmienny na wylocie z silnika biały i brązowy ~70 do ~100 V , efekt spalona (stopiona żarówka H6 35W). Ładowanie dochodzące do regulatora napięcia ledwie ~20V wychodzące =6V na ile zrobiłem dobry pomiar. Pytanie jak można dostosować zmienić instalację ? Nowy jestem i z elektryką tyle o ile - poproszę o porady, schematy, rysunki. I pytanie jaki regulator będzie odpowiedni ? Czy można zamienić puścić prąd najpierw do regulatora i potem w to samo miejsce podpiąć układ świateł przednich ?
Przejrzałem Tutoriale, załączone schematy i posty o ładowaniu - ale wszyscy mieli problem, że za mało prądu a ja tu mam spawarkę ,ż którą nie umiem sobie poradzić ?

Nie chcę wracać do starego ładowania i zmiany iskrownika na 2 cewki - tak mi doradził pewien mechanik, ponieważ poniżej przy 2 cewkach i obrotach 3-4k światła przedniego do oświetlenia drogi nocą praktycznie nie było.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: JOSEMORALES » sob 17 lut, 2018

Koszt nowej instalacji z innego modelu to ok 100pln, a potem dostosowanie do swoich kostek.

Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » sob 17 lut, 2018

Dzięki za odpoweiedź :]
Nad tym myślałem - nowa wiązka główna 100 pln to obleci - ale moja zabawa w tej pajęczynie nie gwarantuje, że wszystko będzie działać po podłączeniu tym bardziej, że dostępne chińskie schematy nie są przypisane do modelu - a ja nie elektryk, a poprzedni właściciel tego pierdzika, też sam wprowadzał udoskonalenia. Może jakiś elektryk na formum wie o co chodzi - widziałem, że Klemens 224 i Dzikilopez grzebali ostro po prądach i proste rozwiązania mieli.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: JOSEMORALES » sob 17 lut, 2018

Jeżeli wcześniej ktoś grzebał to chyba wymiana na nową jest lepszą opcją, np. Router WS50 ma instalacje pod 6-cewkowy stator.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: dzikilopez » pn 19 lut, 2018

A powitać kolegę. Nie wiem czemu ale twój em@il trafił mi do spamu, gupi gmail.
Na początek standardowy zestaw pytań. Stator 6cio cewkowy jakie tam masz kolory kabli, jaki masz regulator. Rozumiem że reflektor zasilany z prądnicy odnogą z żółtego przewodu od reglera/statora. Przeglądnąłeś w poradnikach temat o cewkach reglerach etc??
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+


Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » czw 22 lut, 2018

Witam dzięki za pomoc, sprawa jest taka , że poprzednik przerobił instalację po swojemu po szlifie przodu a ja szukałem w oryginalnych schematach chinczyków jak to powinno być i się nie zgadzało. Kabel do lampy przedniej poprowadzony był z magneta bez regulatora - działało bo żarówka była wsadzona większa 55 W wiec paliło rzadko, kabel od lampy szedł dopiero do regulatora. Po zakupie motorowera zmieniłem na mniejszą 35 i nie bączek tylko cygaro, bo świeciła lepiej i nie oślepiała pojazdów z naprzeciwka, trochę ciemniała i paliło żaróweczki podświetlenia licznika i obrotomierza.
Mało tego elektryk poprzednika pozamieniał piny w kostce do regulatora , poskręcał przewody na "krótko" więc popaliłem bezpieczniki, dobrze, że bezpiecznika nie ominął przy modernizacji
Obecnie jestem na etapie podłączenia prądu z Magneta przez regulator i wymiany przewodów do lampy przedniej. Przewód do WN działa, przewód do obrotomierza pociągnięty jest od przewodu który idzie do regulatora - zamierzam go podłączyć bezpośrednio, bo na moje oko oszukuje.

POST O CEWKACH, REGULATORACH, STATORACH i z schematami instalacji - dupę mi uratował bo technikum mechaniczne skończyłem 30 lat temu, a z elektry nigdy nie byłem dobry. W ogóle przez 3 dni czytałem posty i Tiutoriale i trawiłem wiedzę zanim się zarejestrowałem, żeby nie marnować ludziom czasu. Naprawiamy i robimy lifting tego pierdzika z synem 15letnim, bo chcę aby młody trochę techniki liznął, rączki sobie pobrudził smarem a nie siedział jak Awatar przy kompie, PS4, i komórce. Dzięki Waszemu forum się nie poddałem honor i pasja rodzinna została uratowana !!!

Przepraszam za opóżnienia w reakcji ale byłem wyjechany na robote do Reichu i nie miałem głowy sprawdzić forum.

Dam znać jak się z powrotem wezmę za robotę. Silnik jest 107 od BTS przez Moretti - chodzi jak zegarek odpalił na pyknięcie rozrusznika chodzi jak zegarek. Wiem że lifan 120 byłby lepszy ale forum zacząłem czytać po zakupie i przy problemach z prądem, więc już i tak jestem w ....pie :|

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: JOSEMORALES » czw 22 lut, 2018

Ja osobiście BTS-ów nie polecam, miałem nówkę ze sklepu (nie z internetu) i ciągle problemy z wibracjami, urywającymi się szpilkami od wydechu na głowicy. Ale to najpewniej było spowodowane że fabrycznie miał zbyt luźny tłok i zaraz po dotarciu stracił sporo na mocy, przez co musiałem do niego dokładać już po około 1000 kilometrów. Ale za to leciał 90km/h.

Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » pt 23 lut, 2018

Jose masz rację, po przeczytaniu postów większość poleca lifana - ale mam już wstawioną 108 więc się pomęczę aż się rozleci. Na razie nie szarpie płynnie pracuję w każdym indeksie obrotów. Lepiej poczytać zanim się kupi ale ja zrobiłem odwrotnie. Kupię śruby o podwyższonej twardości kiedy się stare urwą.
Na razie BTS jeździ dobrze, ma moc i przyspieszenie. Dla mnie Vmax mniej ważny - ale chodzi mi o to, żeby nie słabł do 35-40 km/h na podjazdach i pod silny wiatr, ponieważ wtedy robi się sznur samochodów i jest to niebezpieczne dla wszystkich użytkowników drogi. Jeżdżę dużo autem i wiem, że takie sznurko-korki powodują głupawkę u części kierowców samochodów, którzy wyprzedają motorower jeden przez drugiego - kto bardziej głupszy tym szybszy a największe zagrożenie dla jadących prawidłowo i kulturalnie.

Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » pt 23 lut, 2018

LOPEZ
U mnie kabelki z Magneta wychodzą tak - proszę o sprostowanie jeżeli coś pokręciłem:
-zielony - G - masa
-żółty - Y - ładowanie i obrotomierz
-różowy - P - ładowanie (puszczony bezpośrednio na lampę przednią i przez rozgałęzienie do regulatora - wstawiony w instalację dodatkowy kabel białego koloru )
-brązowy z paskiem czerwonym - Br+R - Moduł zapłonowy i dalej CWN
-niebieski z paskiem białym - Bl+W - Moduł zapłonowy i dalej CWN

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: dzikilopez » pt 23 lut, 2018

O mamo ktoś rzeczywiście odwalił taki burdel w kablach że tylko sosu dolać i podać jako spaghetti.
Żółty i różowy powinny iść na regulator bez żadnych odnóg dopiero ZA regulatorem powinno się rozdzielić na ładowanie i zasilanie moto. Wedle kolorów powinieneś mieć stator bez masy z cewek zasilających.
Jeżeli masz dostęp do multimetru albo innego miernika sprawdź czy pomiędzy różowym a masą jest przejście i tak samo pomiędzy żółtym i masą. Bo jak nie ma to lecimy z wymianą reglera i wywaleniem reszty dosztukowanych na partyzanta kabli.
Jeszcze jedno, daj foto lub jakiś link z regulatorem napięcia jaki jest u ciebie.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » śr 28 mar, 2018

Wymieniłem instalację całkowicie na oryginalną - po miesiącu zabawy. Okazało się , że odbiorniki też są poprzerabiane i brakuje mi jeszcze działającego obrotomierza oraz wyrzutnika zapłonu. Wiązka oryginalna Barton Ranger Classic - Schemat NAked 50
Pytanie który przewód w przedniej części wiązki służy do podpięcia do obrotomierza ? I czy da się poszukać miernikiem odpowiedniego napięcia dla obrotomierza. Nie chcę już ciągnąć dodatkowych przewodów od impulsatora.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: dzikilopez » czw 29 mar, 2018

Zasilanie obrotka powinno pokazać się po przekręceniu stacyjki, prawdopodobnie pomarańczowy przewód ale to kwestia zweryfikowania.
Co do sygnału do obrotomierza to powinien lecieć przewód od cewki WN (odnoga od strony pierwotnej 12v).
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Borutas
Posty: 8
Rejestracja: pt 16 lut, 2018

Re: Barton Ranger Clasic - BTS 107 pali światła drogowe

Postautor: Borutas » czw 29 mar, 2018

Dzięki wielkie jeden problem z głowy.
Pozostaje tylko uporać się z obrotomierzem. Czy dobrze rozumiem : impulsy idą z silnika do modułu zapłonowego, z modułu do cewki wysokiego napięcia, z cewki 1 przewód na fajkę a drugi przewód do wiązki i do obrotomierza ?
Obrotomierz powinien być zmasowany ? W wersji u mnie jest przewód żółty i niebieski pod zegarem ale to chyba po przeróbce
Czy schemat elektryczny właściwy dla Barton Ranger Classic to taki jak w linku poniżej ?
http://www.skuteryostrow.pl/strona/imag ... AKED50.pdf

Pozdro,

Borutas



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl