• Administrator
  •  
    Wspomóż nas i wyłącz blokowanie reklam :)
     

Wydech

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
miloszek
Praktykant
Praktykant
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lip, 2016
Pojazd: Gb street

Wydech

Postautor: miloszek » sob 05 sie, 2017

Siemka mam pytanie jak wybebeszyc wydech oraz wyjąć rurkę zwezajaca kolanko w których miejscach naciąc porostu jak się do tego zabrać?


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 357
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Wydech

Postautor: JOSEMORALES » sob 05 sie, 2017

Ale o co chodzi, jaka rurka , jaki tłumik ? Po kolei, jaki moto i jaki wydech, szczegóły poproszę. Jeżeli w kolanie/kolektorze jest zwężka(wspawana rurka o mniejszej średnicy) tak jak np. w Zipp PRO50 to kolano trzeba ciąć w kilku miejscach żeby się tego pozbyć bo jest w kilku miejscach zgrzewana. A jeżeli chodzi o wydech jak np. w WS50 czy podobnych to na wlocie jest tylko taka koronka naspawana którą wystarczy zeszlifować np. pilnikiem. A co do patroszenia reszty wydechu to uzyskasz super bas, lub śmieszny bulgot zależnie jak to zwą na dzielnicy. Generalnie jeden ze słabszych pomysłów jakie padają na forum. O ile szlifowanie zwężki daje jakiś tam efekt to patroszenie wydechu w moto który i tak nie grzeszy mocą daje tyle co skok w betonowym kombinezonie do rowu mariańskiego. Można się bawić w przeloty o ile nie będą większe niż zawory, chyba że masz więcej garów niż jeden. Przy takiej zabawie jak chcemy coś uzyskać należy myśleć także nad dolotem , gaźnikiem, filtrem powietrza itp. A jeżeli chcesz tylko podroczyć się z sąsiadami i ich psem, to sorry ale wioska i odpust.
Przepraszam jeżeli zbyt bezpośrednio ale zbyt wiele takich TUNINGUF lata mi wieczorami koło bloku, a i sam to przerabiałem bo myślałem że coś ugram a finalnie i tak skończyło się na fabrycznym z zeszlifowaną zwężką. Pozdrawiam Arek

miloszek
Praktykant
Praktykant
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lip, 2016
Pojazd: Gb street

Re: Wydech

Postautor: miloszek » ndz 06 sie, 2017

Nie chodzi o to żeby darlo ryja z kilometra tylko żeby był basowy dźwięk więc wsadze jakiegoś wm mugena czy carbon

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 357
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Wydech

Postautor: JOSEMORALES » ndz 06 sie, 2017

A jeżeli tak to ok. Tylko sory ale bas będzie tylko na wolnych a powyżej będzie darcie ryja, przelot z końcówką o srednicy 90mm to fajna strata mocy. Pomijając fakt że cała końcówka ma średnicę 140mm to więcej niż szerokość opony i prawie tyle co szerokość siedzenia w motorowerach, wysyarczy dołożyć koło i masz wózek boczny. Sorry ale nie moglem się powstrzymać. Z mugenami było tak zawsze że miały tyle samo zwolenników co przeciwników, no i ja jestem tym drugim. A wracając do tematu to na allrgro np. Jest wiele innych i bardziej pasujących końcówek, także basowych. Pozdrawiam Arek.

miloszek
Praktykant
Praktykant
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lip, 2016
Pojazd: Gb street

Re: Wydech

Postautor: miloszek » pn 07 sie, 2017

myślałem nad imitacja akrapovica z chin

miloszek
Praktykant
Praktykant
Posty: 60
Rejestracja: śr 13 lip, 2016
Pojazd: Gb street

Re: Wydech

Postautor: miloszek » pn 07 sie, 2017

a jeszcze male pytanko jaka dysza jest w gazniku pz 26 m4 m6?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 357
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Wydech

Postautor: JOSEMORALES » pn 07 sie, 2017

Zależnie od producenta

Dayvid
Posty: 5
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: Wydech

Postautor: Dayvid » pn 07 sie, 2017

Jeżeli chodzi o wydech od WS'a to wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek

Może się trochę różnić bo rozbebeszalem tłumik dawno temu i do końca nie pamiętam, ale zdjęcie poglądowe jako takie jest.
Co do zwężek to te które stanowią największy wpływ na osiągi to końcówka wydechu - ma małą średnicę, przy zestawie 72ccm po rozwierceniu samej końcówki było czuć delikatnie lepsze wkręcanie się na obroty ale nic poza tym. Drugą istotniejszą zwęzką jest ta na początku wydechu, tu gdzie się przykręca wydech do głowicy, u mnie było tam tak nasmarkane, że średnica wynosiła około 1.8 cm. Wyciąłem tą zwężkę i wspawałem nową ze starego wydechu od pitbika, aczkolwiek już żadnej różnicy nie dało się poczuć na tej pojemności. Niektórzy twierdzą, że na zakręcie w kolanku znajduje się katalizator, to bzdura. W środku nie ma żadnego katalizatora, a zwężenie jest pozostałością po giętarce. Co do mugena nie polecam. Sam przygotowuje się do zrobienia przelotu z fabrycznego wydechu spawając w nim nawiercaną rurke i wkładając watę wydechową, albo kupno jakiegoś wydechu od pitbika. Średnica wydechu nie może być zbyt mała i zbyt duża, zależnie od miejsca i średnicy zrobionych zwężek można manipulować szybkością wylotu spalin i przystosować wydech do większego momentu obrotowego na dolnym, średnim bądź górnym zakresie obrotów ale to ma odczuwalne znaczenie dopiero w wyższych pojemnościach typu yx140 bądź nawet lf120, tak jak kolega mówił duże znaczenie ma dolot, gaźnik i zawory, każdy z gaźników ma swoją charakterystykę pracy i w połączeniu z dobrze zaprojektowanym wydechem można uzyskać fajne wyniki.


Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Prelude & pavaczek
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
2010-2017 Moto-4t.pl ©

 

 

cron