• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Rozmowy o motoryzacji.
key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » pn 17 mar, 2014

Witam,
do tej pory byłem posiadaczem Jawy 350 TS , nie licząc maszyn polskich z epoki dawnej typu komar, ogar itp. Jednak jak już pisałem w powitaniu nie posiadam uprawnień na kategorię A i znudziło mnie jeżdżenie bocznymi, wiejskimi drogami muszę wymyślić coś innego.
Czytając wiele tematów o maszynach rejestrowanych na 49cc a ze zmienionym bądź całym silnikiem bądź tylko cylindrem itd. postanowiłem iść w tą stronę, póki nie będę miał czasu i finansów na zrobienie uprawnień na A.
Oglądając przeróżne zdjęcia i czytając tematy na forach wpadłem na pomysł przerobienia popularnego "łosia" na coś ciekawszego.
Pierwsze pytanie jakie mi się nasunęło to jaki silnik? 125 , ok ale poziomy czy pionowy? Doczytałem , że pionowy nie wchodzi w ramę. Ok, a może w takim razie wykorzystać ramę z silnikiem pionowym a przespawać samą główkę od łosia? ( ze względu na numery oczywiście, bo z tego co się orientuję to tam właśnie są - jeżeli nie to wyprowadźcie mnie z błędu).No i teraz jest pytanie , czy to jest bezpieczne? sensowne? - może jest jakieś inne wyjście? Tak, wiem nie kombinować i wsadzić poziomy silnik. Ale...
Idąc dalej chciałbym troszkę wyolbrzymić małego łosia. Większe koła przód i tył. Ok, ale od czego? Najłatwiej do przodu Ogar 900, bez żadnych przeróbek, ale do tyłu co? zapewne żeby wstawić coś większego trzeba myśleć o zmianie wahacza. Od czego? Szeroka opona to problem ze zgraniem zębatek i łańcucha. Znalazłem coś takiego : link do moto
Właściciel wstawił części od yamahy , ale nie wiem jak i czy zrobił to w miarę bezproblemowo.
Osobiście myślałem o połączeniu dwóch tematów Kinroad "łoś" i Daelim . Mój pomysł opiera się na razie na wywodach i planowaniu. Dlatego każda podpowiedź będzie cenna, każda ocena pomoże. Może ktoś stwierdzi , żebym dał sobie spokój, niech śmiało pisze. Mam już swoje lata zrozumiem każdą konstruktywną krytykę.
Dziękuję z góry za odpowiedzi
Pozdrawiam
key

zły dział, przenoszę... //pavaczek
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 przez key, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
KucaQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2525
Rejestracja: pn 18 lut, 2013
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub.

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: KucaQ » pn 17 mar, 2014

key pisze:ale do tyłu co? zapewne żeby wstawić coś większego trzeba myśleć o zmianie wahacza

Jak masz LK to pewnie tak. Wejdź do mojego tematu i zobacz sobie jak wygląda, może coś zaczerpniesz.
"Błyskawica zaklęta w magicznym kręgu powoduje, że nie odczuwam w sobie lęku..."

Awatar użytkownika
kamil_gs
Majster
Majster
Posty: 129
Rejestracja: wt 05 lut, 2013
Lokalizacja: Sulikowo

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: kamil_gs » pn 17 mar, 2014

a może coś w stylu mojego

tablica.pl/m/oferta/sprzedam-zamienie-kingway-chopper-los-custom110ccvirago-rebel-shadow-CID5-ID3waCw.html

Awatar użytkownika
szymo_97
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1007
Rejestracja: ndz 17 lut, 2013
Lokalizacja: Paprotnia, koÂło ÂŁodzi

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: szymo_97 » pn 17 mar, 2014

Silnik pionowy 150cc wchodzi w ramę, jedynie trzeba wyspawać sobie nowe mocowania. :)

Obrazek

Może moja maszynka będzie nieco inspiracją dla Ciebie.

Obrazek

Póki co to sama rama, ale właśnie dążę do tego samego co Ty - do powiększenia moto.
Mam założony wahacz dłuższy o blisko 20cm od seryjnego oraz koła 15 i 18 cali (seryjnie jest 12 i 17).
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 przez szymo_97, łącznie zmieniany 2 razy.
GuoWe'i 125 > WSK 125 > CBR 125R > Benzer Texas > Suzuki RG 125 F > Honda CB-1 400 :D

Obrazek

gg. 20481530

key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » pn 17 mar, 2014

KucaQ pisze:Jak masz LK to pewnie tak. Wejdź do mojego tematu i zobacz sobie jak wygląda, może coś zaczerpniesz.


Na razie nie mam nic :P , więc zakup będzie kierowany właśnie możliwościami i potrzebami.


kamil_gs bardzo mi się podoba twoja wersja

szymo_97 : dzięki za podpowiedź , w takim razie opcja daelim aktualna, silnik 125 powinien wejść.
Ostatnio zmieniony pn 17 mar, 2014 przez key, łącznie zmieniany 1 raz.


key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » wt 18 mar, 2014

No dobrze. To może zapytam bardziej konkretnie:
- czy jest sens wstawiać w fabryczną ramę silnik 125 daelim ( pionowy) ?
- czy może jednak pozostać przy zwykłym poziomym 125 noname ?
- czy jest sens ruszania ramy, tzn czy tak jak pisałem wyżej odcięcie główki z kinroada ( chodzi o dokumenty) jest zasadne jeżeli chciałbym wykorzystać ramę daelim ?
- jak zmienić wahacz aby zamontować większe koło ? ( udało mi się przeczytać cały temat KucaQ, ale nie znalazłem tam informacji jak się udało włożyć 15" na tył , oprócz przeróbki u tokarza, a co z resztą ? )
- czy takie modyfikacje jak wspomniana wyżej chęć spawania na nowo główki do innej ramy jest bezpieczna ? ktoś widziałem starał się zmieniać kąt nachylenia główki ramy, ale różne są tego opinie.
- czy ewentualnie ktoś by mógł doradzić jakąś inną opcję ? chodzi mi o inną bazę, zależy mi na poruszaniu się na dokumentach motorowerowych, czyli do 49cc ( oczywiście tylko teoretycznie)

Faktycznie szymo_97 mamy podobny pomysł, będę uważnie śledził jak tam postępy. Powodzenia

Nie wiem czy "łoś" jednak nie będzie aż zbyt małą bazą dla mnie, nie jestem może wysoki, ale wagę swoją mam :)
Jest ktoś na forum z Bydgoszczy bądź okolic kto się tym porusza? Chętnie bym się przymierzył i sprawdził jak się to ma w rzeczywistości.

Awatar użytkownika
KucaQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2525
Rejestracja: pn 18 lut, 2013
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub.

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: KucaQ » wt 18 mar, 2014

key, nic nie trzeba przerabia, tylko rozwiercasz wahacz pod grubszą ośkę i to wszystko, nie ma potrzeby jego wymiany :)
"Błyskawica zaklęta w magicznym kręgu powoduje, że nie odczuwam w sobie lęku..."

key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » wt 18 mar, 2014

Ok, jedna sprawa wyjaśniona :)

key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » ndz 23 mar, 2014

Baza do modyfikacji zaklepana. Jak stanie u mnie w garażu wstawię jakie zdjęcia. Tragedii nie ma, nowiutki silnik 110cc , więc póki co 125cc musi poczekać. Po wymianie tulei wahacza, łożysk w główce ramy, tarcza z przodu jakaś większa od siakiejś Yamahy.

No i teraz pytanie, przednie koło Ogar 900? Najprościej?
Koło tylne ? Prosiłbym o jakikolwiek link poglądowy z jakiegoś ogłoszenia i czym się kierować?
Tarcza z tyłu ? Jak i jak ?
Inna kierownica , zdecydowanie bardziej na boba? Jakiś pomysł, przykład? samemu robic , czy są jakieś gotowce co by pasowały?

Dzięki za odpowiedzi

Pozdrawiam

key

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: ReallY » ndz 23 mar, 2014

key, Jeśli chciałbyć tarczę z tyłu to musiała by być aluminiowa felga od ogara 900 R
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » ndz 23 mar, 2014

Hmm...niestety w grę wchodzi tylko szprycha.

Awatar użytkownika
KucaQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2525
Rejestracja: pn 18 lut, 2013
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub.

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: KucaQ » ndz 23 mar, 2014

key pisze:Inna kierownica , zdecydowanie bardziej na boba? Jakiś pomysł, przykład? samemu robic

Ciężko będzie Ci dostać rurę stalową 22mm, sam szukałem w mieście i poza nim, odwiedziłem chyba z 15 hurtowni, nigdzie nie mieli mniejszej nic cal :)
"Błyskawica zaklęta w magicznym kręgu powoduje, że nie odczuwam w sobie lęku..."

key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » ndz 23 mar, 2014

Czyli zostaje mi coś takiego:

kierownica 1

Albo cos takiego:

kierownica 2

Ta druga trochę lipa, ale może by dało radę jeszcze dogiąć trochę.

key
Uczeń
Uczeń
Posty: 34
Rejestracja: pn 17 mar, 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: key » czw 27 mar, 2014

Baza jest już u mnie :

Link do galerii

Zdziwiłem się , że koleś dowiózł go takiego ujebanego , mi by było wstyd, ale cóż ....

Teraz mam parę pytań:

- poprzedni właściciel kombinował coś z dźwignią zmiany biegów, jest jakoś dziwnie pospawana, mogę to założyć normalnie od zewnątrz ?
- czy wbijając "1" bez odpalonego silnika i wciskając sprzęgło powinienem czuć opór przy toczeniu moto , czy powinien się zachowywać jak na luzie ( tak , póki co czuję opór ) , zresztą na odpalonym też po wbiciu "1" zaczynał sam ruszać, jakby nie wysprzęglał do końca,może linka do wymiany? próbowałem naciągać ale się więcej nie dało, może tam pod pokrywką coś trzeba namieszać? ale przecież to nowy silnik? nie rozumiem.
- jeszcze sprawa z kloszem od 125p , chciałbym od razu wymienić i założyć żarówkę H4, czy tylko wkład jest do wymiany? czy może szkiełko też ?

Dzięki za odpowiedzi, nie przestraszcie się zdjęciami, w rzeczywistości nie jest aż tak tragicznie, zresztą powoli i tak będę większość zmieniał pod siebie

Pozdrawiam

key

Awatar użytkownika
KucaQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2525
Rejestracja: pn 18 lut, 2013
Lokalizacja: Nowe Miasto Lub.

Re: Chopper na bazie łosia -> docelowo 125cc

Postautor: KucaQ » czw 27 mar, 2014

1. To jest Leike, on ma taka wajchę w oryginale.
2. Tak, to normalne, że czujesz opór (w końcu bieg jest wbity). A to, że ciągnie na odpalonym, to wina źle wyregulowanego sprzęgła. Skoro linka na maxa rozciągnięta, to odkręć chromowany dekielek, poluzuj nakrętkę na klucz 10 i wkręcaj stopniowo płaskim śrubokrętem śrubkę i sprawdzaj czy już jest ok. Jak juz wyregulujesz to zakontruj i przykręć dekielek.
3. Wkład kupujesz razem ze szkłem.

A co do łosia: co to k***a za tarcza!? (mówię o wielkości, bo to, że jest od RS to wiem :p )
"Błyskawica zaklęta w magicznym kręgu powoduje, że nie odczuwam w sobie lęku..."



Wróć do „Moto-topic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl