• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Testy i recenzje różnych produktów.
luckyluck160
Uczeń
Uczeń
Posty: 28
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: luckyluck160 » śr 08 sie, 2012

W tym roku postanowiłem zrobić rewolucję elektryki w poczciwym ogarku. Wszyscy posiadacze sprzętu z silnikami konstrukcji hondy produkcji chińskiej narzekają na brak mocy z iskrownika, a wystarczy troszkę nakładu finansowego, nieco pracy i chyba najwięcej czasu, a można otrzymać szokujące rezultaty. :) Modyfikacja była robiona pod silnik Zongshen 125cc.

Moja przeróbka opierała się na wymianie iskrownika, magneta, instalacji, regulatora oraz dokupieniu dodatkowego reflektora na światła drogowe.

Iskrownik zakupiłem z pewnej aukcji allegro na 8 cewek, w tym 7 na ładowanie i 1 na zapłon. Koszt =57zł

Następnie iskrownik wysłałem prosto do serwisu elektronicznego do przewinięcia. Zlecenie było takie, aby utrzymać ilość zwoi, a jednocześnie zwiększyć o jak najwięcej grubość drutu. Koszt usługi=115zł

Magneto pod 8 cewek, średnica 89mm. Koszt=60zł

Regulator napięcia, srebrny tradycyjny od quada. Koszt=20zł

2 styczniki pod lampy. Koszt=20zł

Całkowity koszt ok. 270zł.
Okablowania już nie liczę. ;)

Cała przeróbka polegała po prostu na wymianie powyższych części. Instalacja jest teraz troszkę inna, ponieważ regulator jest od innego motoru. Od kabla prądowego z prądnicy osobno podciągamy kabel na lampy oraz do regulatora napięcia. Po takim podłączeniu na żarówki idzie prąd o napięciu~12,8V oraz na akumulator~14,7V, reszta jest wysyłana na masę. Napięcia testowałem na 2 żarówkach H4=120W. Spory kłopot sprawia magneto, ponieważ jest od innego silnika, w związku z czym musiałem wycinać drugie wgłębienie na klin. Innym problemem są lampy w ogarze, które są zrobione z plastiku. Mimo przeróbki mocowań na H4 po 10min klosze oraz lustra zaczęły się topić. Moim wyjściem z sytuacji było zamontowanie 2 żarówek H6m 35W oraz dodatkowego reflektora na światła drogowe H3 55W.

Uwaga, są dwa typy regulatorów mimo tego samego wyglądu. Zakupiłem dwa, z czego jeden ściągał całą moc na akumulator. W tym przypadku trzeba pokombinować z rożnymi. Nie polecam również wyłączać lamp na chodzącym silniku, ponieważ regulator nie ma tak wysokiej wydajności i się grzeje, może ulec przepaleniu.

Dodam jeszcze, że po podłączeniu 2 żarówek 60W prosto do iskrownika bez regulatorka, osiągały one 16-17V przy 3 tys. obrotów silnika, więc potencjał jest duży. ;) Myślę, że spokojnie na wyjściu jest ok. 150W.

Pozdrawiam :D

[center]Obrazek[/center]


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: dzikilopez » ndz 12 sie, 2012

No nieźle nieźle ALE masz ten drut na cewkach zaimpregnowany ? Bo wygląda na suchy, a cewki nawijali chyba ręcznie, bo strasznie zwoje koślawo wyszły. Skasowali Cię kolego jak za zboże za parę deko drutu. Za 120zł to silnik 1kW ci od kosiarki przewinę lub 0,55kw na siłę.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

luckyluck160
Uczeń
Uczeń
Posty: 28
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: luckyluck160 » pn 13 sie, 2012

Drut oczywiście impregnowany, zdjęcie po prostu tak wyszło. Podane ceny liczyłem już z wysyłkami, czyli za samą usługę i drut skasowali 100zł. Ogółem wysłałem zapytania do 5 serwisów, które zajmują się przezwajaniem i tylko jeden podjął się tego zadania. Drut nawijany oczywiście ręcznie, nie znalazłem żadnej firmy w googlach z elektryczną nawijarką do takiego typu rzeczy. ;)

Postaram się wrzucić jeszcze kilka zdjęć dzisiaj wieczorem. Dodatkowego reflektora chyba jednak nie będę zakładał, po założeniu żarówek 35W światło jest w zupełności wystarczające. :)

Awatar użytkownika
Lukas87
Specjalista
Specjalista
Posty: 222
Rejestracja: czw 01 mar, 2012
Lokalizacja: SMI

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: Lukas87 » pn 03 wrz, 2012

Za 60zł to mogę mieć 1kg drutu nawojowego i nawinać nim kilkanaście iskrowników co w tym trudnego?? Wystarczy podstawić do wzoru dane rdzenia i gotowe. Druga sprawa zastosowanie wyższej mocy żarówki niż przewidział producent jest niezgodne z prawem.

luckyluck160 pisze:Po takim podłączeniu na żarówki idzie prąd o napięciu~12,8V oraz na akumulator~14,7V, reszta jest wysyłana na masę.


a może wysłana w kosmos?? <rotfl> <rotfl> <rotfl> <rotfl> gadasz głupoty i tyle regulator ma wbudowany mostek graetza a następnie układ stabilizujący napięcie które zazwyczaj wynosi 14.4V i tyle ładuje aku w czasie jazdy a to że masz na żarówce 12.8V to znaczy że spadek napięcia wynosi 2.1V

I CZYTAJ TO CO PISZESZ "PRĄD O NAPIĘCIU" ALBO AMPERY ALBO WOLTY

luckyluck160 pisze:styczniki pod lampy.



przekaźniki jak już
Ostatnio zmieniony pn 03 wrz, 2012 przez Lukas87, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: dzikilopez » wt 04 wrz, 2012

Lukas87, dolicz jeszcze lakier do impregnowania no i piec do wygrzewania, może być i stara kuchenka.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+


luckyluck160
Uczeń
Uczeń
Posty: 28
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: luckyluck160 » pt 14 wrz, 2012

Każdy specjalista może się chwalić, że to są takie małe koszty, ale ciekawe czy po kupieniu sprzętu do czegoś takiego chciałoby ci się robić to za małe pieniądze.. Wiadomo, każdy chce zarobić, ja akurat jestem w stanie wydać troszkę więcej pieniędzy, aby wszystko było ok.

Jeżeli czujesz się świetny z tego powodu, że łapiesz mnie za mało znaczące szczegóły, to tylko pogratulować.. Ja mimo mojej małej wiedzy o elektronice zdecydowałem się coś pokombinować, a nie tylko czytać forum i negować innych.

napięcie które zazwyczaj wynosi 14.4V i tyle ładuje aku w czasie jazdy

Zdziwiłbyś się, podłączone były inne regulatory i każdy miał inne napięcie, mimo takiej samej obudowy.

I CZYTAJ TO CO PISZESZ "PRĄD O NAPIĘCIU" ALBO AMPERY ALBO WOLTY

Z tego co wiem napięcie prądu elektrycznego mierzy się w [V] woltach, a natężenie prądu w [A] amperach i tak napisałem.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: dzikilopez » pn 26 lis, 2012

Mały odkop celem doinformowania się.
luckyluck160, jak wpakowałeś ten iskrownik na 8 cewek do silnika, średnica wewnętrzna magneta wynosi 85mm , przetaczałeś po górze cewki czy coś inszego ?
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

luckyluck160
Uczeń
Uczeń
Posty: 28
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: luckyluck160 » pt 30 lis, 2012

Kupiłem magneto z aukcji:

http://allegro.pl/magneto-silnik-gy6-15 ... 58453.html

To magneto jest od silnika gy6. Musiałem wyciąć drugi rowek na klin. Przy tym trzeba być dokładnym, aby magneto dokładnie weszło na wał, bo jeżeli zrobimy za mały rowek, to rotor oprze się na klinie i rozleci(poparte doświadczeniem :] )

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: piotrus96 » pt 08 mar, 2013

Robiłem u mnie rzecz podobną,lecz miałem problem z całym osprzętem. Założyłem te 8 cewek,a magneta znaleźć po prostu nie szło pod wymiar(nie pomyślałem nawet o magnecie od gy6). Kupiłem wtedy magneto 87 albo 88mm. Nie pamiętam już nawet. Delikatnie spiłowałem cewki i jakoś pasowało. Gdy już złożyłem całość to okazało się,że silnik nie ma iskry. Ładowanie by było całkiem niezłe,a wtedy go dosć bardzo potrzebowałem,bo wstawiłem 2 soczewki na h1,55w i prąd nie wyrabiał. 6 cewek dawało chyba tylko 80-90w. Zrezygnowałem jednak z całego kombinowania z 8 cewkami.

Jeśli już ktoś zamierza robić coś ze światłami(montowanie h4,jakieś dodatkowe oświetlenie itd.) to 8 cewek jest podstawą,bo zwykłe 6 nigdy nie da rady z tym:]

Browar za test :D

MARCINPILA14
Posty: 2
Rejestracja: śr 03 kwie, 2013
Lokalizacja: PIÂŁA

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: MARCINPILA14 » śr 03 kwie, 2013

WITAM KUPIŁEM SILNIK 125 CCM I NIE MAM ŁADOWANIA CZYLI ŚWIATEŁ.MAM TAKIE PYTANIE CZY ISKROWNIK Z 50 CCM BEDZIE PASOWAŁ DO TEGO SILNIKA
MARCIN

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: dzikilopez » śr 03 kwie, 2013

MARCINPILA14, nie pisz z Caps Lockiem.
Zo to za silnik 125 masz ? rozrusznik ma i tede, jasniej proszę. Ile on ma cewek jakie kolory kabli wychodzą z niego , jaki masz silnik 50ccm.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

adrol

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: adrol » śr 03 kwie, 2013

Jeśli masz rozrusznik to przekładasz magneto i iskrownik z 50ccm, jeśli nie masz w ogole ładowanie i nie masz rozrusznika to wkładasz cewkę dajesz kable i masz słabe ładowanie, dla polepszania efektu musisz dać około 200zł za odpowiedni stojan, albo kupić za 300-400zł lekkie magneto z ładowaniem, co jest najlepszą opcją.

MARCINPILA14
Posty: 2
Rejestracja: śr 03 kwie, 2013
Lokalizacja: PIÂŁA

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: MARCINPILA14 » śr 03 kwie, 2013

mam teraz silnik od crosa 125ccm. i chodzi o to ze nie mam swiatel va ten silnik jest bez rozrusznika a co do tej 50 ccm to jest chinski silnik od ogara 900 z 2011 roku.co zrobic zeby miec swiatla
MARCIN

adrol

Re: Ładowanie w chińskich silnikach rzędu ~150W

Postautor: adrol » śr 03 kwie, 2013

Ile masz kabli z startora?
Jeśli 3 to wystarczy cewka, jeśli 5 to powinieneś mieć słabe światła,, resztę opisalem wyżej.



Wróć do „Testy i Recenzje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl