• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Romet C1 Trial City

Testy i recenzje różnych produktów.
Awatar użytkownika
kuba2354
Weteran
Weteran
Posty: 306
Rejestracja: pt 03 gru, 2010
Lokalizacja: za 300 m. skrĂŞĂŚ w prawo
Kontaktowanie:

Romet C1 Trial City

Postautor: kuba2354 » śr 22 gru, 2010

Siema. Mam zamiar opisać test Rometa C1 Trial City 50. Wszystkie informacje są moje, a nie anonimowe.
Dane Techniczne:
-Silnik
Po dotarciu (max na dotarciu 40 km/h) mogę stwierdzić, że nawet fajnie się go docierało. Powoli i spokojnie, a przy tym małe spalanie. Przy odpowiednim dotarciu i ciśnieniu w kołach osiąga prędkość ok. 60 km/h (licznikowe). Silniczek ma małe spalanie przy prędkości ok. 45-50 km/h, czyli ok. 1,8-2,2 l/100 km., a przy ostrzejszej jeździe, mam na myśli jazdę na 3 biegu 55 km/h, trzymanie go na wysokich obrotach to nawet ok. 3,5l/100 km!!
Chiński 4T jest elastyczny i dynamiczny mimo ok. 3,5KM. Przy wyprzedzaniu ciągnika z przyczepą nie trzeba się martwić o brak dynamiki. Przy 40km/h szybka redukcja na 3 i ciśnięcie go do ok. 50 km/h i 4bieg. Jeśli chodzi o jazdę we 2 osoby to słabo. Kierowca(65kg) i pasażer (55kg) daje rady na prostych, lecz pod górkę to zakała. Myślę, że po zmianie zębatek i \'tuningowi\' na moc, a nie prędkość może dać rady. Lecz najlepiej jedzie się samemu. Latem jest on fajny do temp. ok. 25-29 st.C. Daje sobie rady mimo, iż jest chłodzony powietrzem. Powyżej 30 st.C trzeba robić co 40 min. przerwę około 15 min. Warto zainwestować w chłodnicę oleju.
Skrzynia biegów jest bardzo prosta. 1 w dół, a reszta do góry.
Jest to silnik na licencji Hondy.
Elastyczność- 10/10
Prędkość- 8/10
Skrzynia biegów- 8-10
=26/30 pkt.

-Wygląd
Nadwozie jest moim zdaniem ładne, tyle że jest białe, choć jest jeszcze C1 Via City, który jest czarny. Można by powiedzieć, że jego wygląd jest nawet agresywny. Lampa wbudowana w kierownice nie wszystkim przypadnie do gustu, lecz muszę przyznać, że lampa dobrze oświetla zakręty. Siedzenie jest nie najlepiej wyprofilowane, bo jest troszkę pod skosem i zdarza się, że pasażerka spada na kierowce.
Ma on ładne amortyzatory z tyłu. Chromowane z czerwoną spiralką. Tylna lampa, która mocno świeci w nocy jest dobrze zamontowana, przez co jest do niej prosty, a przede wszystkim szybki dostęp.
Kierunkowskazy przednie są dobrej jakości, czego zaś nie można powiedzieć o tylnych, które są na gumach, które lubią pęknąć i trzeba je skleić tudzież wymienić na ledowe.
Na uznanie zasługuje bardzo duży kufer, do którego zmieści się kask integralny, portfel, dokumenty, rękawiczki, spodenki i ewentualnie woda 0,5l. Ja zmieściłem 6 butelek wody 2l. Wokół siedzenia pasażera jest taka obwódka wystająca nad siedzenie, do której można przypiąć siatkę bagażową lub pasażer może się złapać tego czegoś. Akumulator jest umieszczony pod przednią lampą, co jest bardzo złe, bo nie możesz jak w większości skuterów otworzyć kufra tudzież odkręcić 4 śrub w podłodze i wyjąć akumulator. Najbrzydszym detalem jest \'błotnik\' z tyłu, który lata gdy się wpadnie w dziurę i nie chroni lampy przed ubrudzeniem.
Wygląd- 7/10
Oświetlenie- 9-10
Funkcjonalność- 7,5-10
23,5/30

-Wykonanie
Motorower jest wykonany dość przyzwoicie. W tym przypadku z ręką na sercu mogę przyznać, że cena=jakość. Śrubki nie odpadają, tylko trzeba co 200 km. sprawdzić, czy są dobrze dokręcone.
W lusterkach widoczność jest świetna, mimo ich dziwnego kształtu.
Jakość=cena- 9/10

-Prowadzenie
Motorek prowadzi się nie najlepiej, bo przednie zawieszenie jest za miękkie a tylne za twarde i jest podsterowny. Koła 13\' o rozmiarze 130/70 R13 chińskiej firmy SBL dają rade
Prowadzenie- 8/10

-Hamulce
Z przodu jest hamulec tarczowy, a z tyłu bęben. Mimo tego hamulce świetnie się spisują. Nie mają one ABS.
Heble- 10/10

-Licznik
Tablica jest banalnie prosta. Na tablicy przyrządów znajdziemy kontrolki świateł drogowych, kierunkowskazów i biegu, na którym motor jest załączony. Jest również wskaźnik poziomu paliwa. Brakuje licznika do pomiaru przebiegu dziennego i zegarka.

Licznik- 9/10
84,5/100


Wynik jest powiedzmy na 5 z minusem. To i tak dobry wynik jak na chiński motorek.
ROMET- Chińska precyzja, Polski temperament.
Ostatnio zmieniony czw 23 gru, 2010 przez kuba2354, łącznie zmieniany 4 razy.
HONDA !

2T mooooc xd

http://zyciebikera.blogspot.com/ <-- mĂłj blog. : )


Awatar użytkownika
meGaS
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 587
Rejestracja: ndz 14 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Kontaktowanie:

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: meGaS » czw 23 gru, 2010

nie wiedziałem żę akumulator jest umieszczony pod pzednią lampą <mysli> troche głupio.
Gdy pomogłem daj "pomogł" lub "piwko"
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Filmik - ogar 900 150 cm3: https://www.youtube.com/watch?v=3xDroaMLsAw
Moja maszyna na moto-4t: http://forum.moto-4t.pl/ogar-900-by-megas1994-vt63.htm
Moja maszyna na pj: http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Ogar-900/81214

Awatar użytkownika
jablon01
Weteran
Weteran
Posty: 289
Rejestracja: wt 14 gru, 2010
Lokalizacja: Orzysz

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: jablon01 » czw 23 gru, 2010

strasznie to dziwne w ogarze dobrze zrobili bo z boku

Awatar użytkownika
Alpen
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: Alpen » czw 23 gru, 2010

bardzo mnie zdziwiła ta prędkość <mysli> dlaczego tak mało ?? ja mam 65 kg brat 60 i 75 na 3 to nie problem
modó³ wm mugen sport cdti

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: to&owo » czw 23 gru, 2010

fajny art ,wielki + dla Ciebie


Awatar użytkownika
Dargas
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 702
Rejestracja: wt 16 lis, 2010
Lokalizacja: Rudzk DuÂży

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: Dargas » czw 23 gru, 2010

Moje ZUMICO na 49ccm nie dawał rady ciągnąć pod górkę drugiej osoby. Tak na prawdę na 72ccm już można jeździć normalnie.

Awatar użytkownika
kuba2354
Weteran
Weteran
Posty: 306
Rejestracja: pt 03 gru, 2010
Lokalizacja: za 300 m. skrĂŞĂŚ w prawo
Kontaktowanie:

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: kuba2354 » czw 23 gru, 2010

brukx pisze:bardzo mnie zdziwiła ta prędkość <mysli> dlaczego tak mało ?? ja mam 65 kg brat 60 i 75 na 3 to nie problem

No ale weź pod uwagę rozmiar kół. ;)
HONDA !



2T mooooc xd



http://zyciebikera.blogspot.com/ <-- mĂłj blog. : )

Awatar użytkownika
tomek96
Majster
Majster
Posty: 77
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: CheÂłm

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: tomek96 » pt 24 gru, 2010

Chyba ja się kiedyś zbiorę i zrobie taki artykuł o ogarze ;)
Ogar 900 wersja turystyczna ;)

Awatar użytkownika
MrF4k
Majster
Majster
Posty: 148
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Kamienna Wola/ Kielce

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: MrF4k » wt 18 sty, 2011

Ja mam Via City i jedzie na prostej ok 67 km/h (licznikowe) ale zmieżyłem Laguną 2 i rezultat jest o wiele lepszy motor wyciąga ok 75 km/h
C1 by MrF4k

lolopielnia
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 25 sty, 2011
Lokalizacja: Pielnia, Sanok

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: lolopielnia » śr 26 sty, 2011

Nie wiem czy zauważyliście ale licznik Trial city zaniża o jakieś 10km/h jechałem ostatnio z kolegą na motorach i on na swoim skuterze miał 50km/h a ja o takiej samej prędkości 40km/h ...
Ostatnio zmieniony śr 16 lut, 2011 przez lolopielnia, łącznie zmieniany 2 razy.
Patrz w lusterka, motocykle sÂą wszĂŞdzie ! ! !

Awatar użytkownika
Dargas
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 702
Rejestracja: wt 16 lis, 2010
Lokalizacja: Rudzk DuÂży

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: Dargas » śr 26 sty, 2011

Ostatnio tez jechałem za skuterkiem kolegi i on jechał 80km/h a ja tylko 60km/h :D

Awatar użytkownika
Alpen
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: Alpen » śr 26 sty, 2011

albo wy macie dobre liczniki
modó³ wm mugen sport cdti

Awatar użytkownika
Olo
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1858
Rejestracja: sob 01 sty, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź, retkinia

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: Olo » śr 26 sty, 2011

Artykuł super, ale co do jednego się nie zgadzam. Ja swoim robiłem długie wyprawy w temp. 34-36 stopni i jakoś się nie przegrzewał, motorek po przejechaniu 10km cały czas na termometrze była temp 85-90 stopni.
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Zipp/Shock/109607
Obrazek[/URL]
Motocykl jest bogiem,
prêdkoœÌ na³ogiem
Pal gumĂŞ i szalej,
nie myÂśl co dalej

Sw.Piotrek
Posty: 4
Rejestracja: sob 19 lut, 2011
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: Sw.Piotrek » sob 19 lut, 2011

Z jednym się nie zgodzę. Byłem ciekawy czy ten silnik ma licencję Hondy.
Szukałem i znalazłem informacje o tym że chińskie silniki 4T montowane np. w Ogarze 900 nie posiadają licencji Hondy.

- http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_ST_s ... inibike%29
- http://www.minitrail70.com/honda-mini-t ... ini-bikes/

W 1998r wygasł patent Hondy na ten silnik. Od tego czasu silniki te mogą być produkowane przez chińczyków i sprzedawane na całym świece.

Inną ciekawostką jest to że org. silnik Hondy 50cm3 miał 4.5KM, a org. silnik 72cm3 miał 6KM.

Po za tym, fajna recenzja !!
Ostatnio zmieniony sob 19 lut, 2011 przez Sw.Piotrek, łącznie zmieniany 2 razy.

adrol

Re: Romet C1 Trial City

Postautor: adrol » sob 19 lut, 2011

jest to kontrukcja hondy, która sprzedała chinolom plany silnika, jak też i całe modele takie jak dax czy monkey, motoroweru typu cub to już mieszanka hondy i ich inwencji twórczej.
Silniki hondy 6V miały w 50ccm 4,5km 72ccm 6,2km
w wersji 12v jest to odpowiednio 3,1km (na blokadach do 50km/h) w 72ccm 5,5km



Wróć do „Testy i Recenzje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl