• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Testy i recenzje różnych produktów.
Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: piotrek350 » śr 26 paź, 2011

nie radze robic burdelu w tym temacie bo ten temat jest po to by pokazac test i juz a nie pier*** jakie te chiny gowniane...
Malo mnie obchodzi co powiedza inni na mnie ale odrazu mowie ze porzadek tu bedzie!
dobranoc ;)
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.


Awatar użytkownika
Fast
Weteran
Weteran
Posty: 375
Rejestracja: śr 08 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fast » czw 27 paź, 2011

Z czego masz regulator napięcia w nim i czy mocno świecą Ci światła ? Bo u mnie jak świeczki, a trzeba coś z tym zrobić. Podejrzewam że u mnie na światła idzie prąd z pinu na akumulator, bo nie wiem jak podłączyć to inaczej. Masz może jakiś schemat jak to podłączyć ? Wiem kiedyś się już o to pytałem, ale nie poradziłem sobie z tym jeszcze, dalej świecą jakby nie chciały.

Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: piotrek350 » czw 27 paź, 2011

schematu nie mam ale ja zrobilem takie coś ;] Kupilem regulator podobny do oryginalnego bodajze na 4 piny z tym, ze ten regulator jest do poj 125-wyzej ;) Wystarczy mieć dobry aqu i światla są bardzo dobre.
W porownaniu z seryjnym regulatorem a tym od 125 to róznica jest nieopisywalna ;)
Ostatnio zmieniony czw 27 paź, 2011 przez piotrek350, łącznie zmieniany 1 raz.
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.

pistaa
Posty: 2
Rejestracja: pt 01 lip, 2011
Lokalizacja: maÂłopolska

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: pistaa » czw 27 paź, 2011

W moim zongshenie na początku jak padł zasilacz nie miałem świateł w ogóle potem coś kombinowałem z regulatorami 4 pinowymi od quadów ale nic nie pomogło wsadziłem stary z 50ccm i odłączyłem zielony kabelek (chyba- sprawdzę potem i edytuje posta). I światła mam cały czas jak na pięćdziesiątce. Zastanawiam się nad przerobieniem świateł na H4, ale to jak już sezon się skończy na dobre.

A co do samego silnika sprawuje się wyśmienicie. Wcześniejszy właściciel przejechał nim około 500/600km ja już dokręciłem kolejne ~2k km. Jeżdżę w miarę spokojnie 6/7 k obrotów zdarza się przycisnąć. Zero próbowania jeżdżenia na gumie, olej wymieniany co 1k. Jeśli ktoś się zastanawia nad zakupem tego silnika to nie ma co się zastanawiać tylko brać. Jak teraz przesiadam się na 50ccm to odechciewa się jeździć. Czuć nieźle jak hamuje się silnikiem. Co do pytań o Vmax każdy jak napisze, że pójdzie 90/100 to że malutko ale nikt nie bierze pod uwagę ustawień przełożeń. 50 w ogóle nie przyspiesza w porównaniu do 125 na zamienionej jedynie zębatce zdawczej z 12 (oryginalnej) na 16. Na z16 jeżdżąc we dwójkę nie trzeba praktycznie redukować pod żadną górę. Osobiście sprawdziłem jeszcze z17 musiałem lekko przeszlifować dekiel od magneta bo łańcuch ocierał. Ale jako, że często jeżdżę we dwójkę to zmieniłem na z16.

Myślę, że komuś przyda się moja wypowiedź.
Ostatnio zmieniony pn 14 maja, 2012 przez pistaa, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: piotrek350 » czw 27 paź, 2011

Totalna lipa panowie..
Okazalo sie, ze silnik zongshen 125 ktory ja mam i inni posiada tłok o nietypowym wymiarze 54mm ;/ czyli o 2mm więcej od silnika 110 ;] tlok ponad stowe..kurde to wpadłem ;D
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.


Awatar użytkownika
Fast
Weteran
Weteran
Posty: 375
Rejestracja: śr 08 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fast » czw 27 paź, 2011

Pistaa, a jak kolorami masz to połączone? Mógłbyś sprawdzić ?

Awatar użytkownika
Fedex
Specjalista
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: śr 11 maja, 2011
Lokalizacja: KrakĂłw

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fedex » czw 27 paź, 2011

piotrek350, dawaj jakiś tuningowy tłok i po sprawie :)
A co do ładowania, to ty masz u siebie taki rodzaj regulatora http://allegro.pl/regulator-napiecia-12 ... 30639.html ?

Awatar użytkownika
Fast
Weteran
Weteran
Posty: 375
Rejestracja: śr 08 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fast » czw 27 paź, 2011

Owszem 4 piny, i nie daje rady go podłączyć, mam światła ze pinu na akumulator świecą strasznie słabo

Awatar użytkownika
Alpen
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3592
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: WWE

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Alpen » pt 25 lis, 2011

Dodam coś od siebie. :) Jeżeli ktoś chce ściągnąć magneto a nie ma czym i nie wie jaki ściągacz to polecam tego: http://allegro.pl/nowy-sciagacz-magneta ... 14425.html Podchodzi idealnie, wszystko w jak najlepszym porządku. :)
modó³ wm mugen sport cdti

Awatar użytkownika
Dargas
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 702
Rejestracja: wt 16 lis, 2010
Lokalizacja: Rudzk DuÂży

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Dargas » pn 05 gru, 2011

Ogólnie to bez problemu można zrobić taki otwieracz samemu. Komu zawdzięczam piotrek350. Najlepiej zamieści instrukcje dla tych, kogo nie stać na taki ścigacz do silników 125cc.

adrol

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: adrol » pn 14 maja, 2012

piotrek350, chyba nie aż tak drogo, ale na pewno drożej niż 52,4mm, jak chcesz mogę poszukać czegoś ciekawego.

sasek94
Weteran
Weteran
Posty: 483
Rejestracja: ndz 18 wrz, 2011
Lokalizacja: Brunary:d maÂłopolska

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: sasek94 » pn 14 maja, 2012

po 150 cylinder tłok pierścienie:>

fake4r

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: fake4r » sob 19 maja, 2012

Nie mogę złego słowa powiedzieć na ten silniczek :) pali, jeździ, nie wydaje ani nie bierze oleju.
Silnik mnie nigdy nie zawiódł, raz tylko ale to z winy gaźnika - odkręciła się śrubka od tej klapki przed przepustnicą tej od ssania, trzyma się na 2 śrubkach no i jedna się odkręciła i wpadła pod zawory, no i wykrzywiło jeden, wtedy uniemożliwiło to dalszą jazdę :]
Mam zrobione na nim ok 2700km więc nie tak dużo jeszcze. Też nie oszczędzam go w trasie, jedzie ile fabryka dała. Oczywiście bez żadnego palenia gumy, stawania na koło i podobnych akrobacji, jest użytkowany normalnie - do jazdy.
Teraz po zamontowaniu chłodnicy, mam nadzieję że wydłuży się żywot silniczka i olej zachowa dłużej lepsze właściwości.
Szkoda tylko że nie ma rozrusznika, ale to już mały szczegół. Ogólnie mogę go polecić i cieszę się że zakupiłem go wtedy kiedy były jeszcze dostępne, bo teraz co widzę te podróbki 110/125 to aż mnie mdli :)

I mam pytanie:
Jak wiadomo tłok tutaj jest większy jak w większości - 54mm.
Czy cylinder z tłokiem tym mniejszym 52mm podejdzie czy tam są inne rozstawy szpilek itd i tylko ten 54 ?

Awatar użytkownika
Lukas995
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 2531
Rejestracja: pn 29 lis, 2010
Lokalizacja: Besko

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Lukas995 » sob 19 maja, 2012

Z tego co wiem to w tych 125cc prawdziwych jest trochę inny rozstaw szpilek czyli raczej nie ;)

adrol

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: adrol » sob 19 maja, 2012

54mm ma inny skok, także nie podejdzie, ja też miałem taki silnik i wleciał tam tłok HC 54,5mm (razem 127ccm) ale można ogarnąć 54mm cylek + tłok, jak chcesz poszukam.
Także cylinder z 120ccm podejdzie, ale będziesz miał mniejszą pojemność i najlepiej zmierzyć długości cylindrów, jeśli będą tej samej długości to nie ma problemu.



Wróć do „Testy i Recenzje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl