Witam
Opiszę tu silnik zongsheng 125. Mój test był przeprowadzony po 1000km. Bedą plusy i minus tego silnika.
Tak wygląda silnik jak go dostałem:
Montaż itp były dziecinnie proste, jezeli ktoś ma modul na 5 pinów to podłącza silnik po kolorach kabli i już:P Zresztą w zestawie z silnikiem dostajemy schemat instalacjii.
Silnik jest już zalany olejem, gdy go odpalimy zobaczymy ze z tłumika leci dym, taki niebieski. Nie panikujmy to tylko olej fabryczny, silnik musi się rozchodzić:) po 10min nie widać żadnego dymu;]
Silnik powinno docierać się przynamniej 500km, nie piłować cały czas tylko czasami.
To teraz strona moich odczuć:
Plusy:
-silnik jest tani, pomimo, że ma duża pojemność(kupimy go już za 560zł)
-jest bardzo mocny, można nim robić wszystko, zamiana zębatek i mamy prawdziwą moc tego silnika.
-prosty montaż
-można go tuningować na różne sposoby
-dostęp części
Minusy:
-u mnie fabrycznie nie były dotarte zawory, po 500km zaczą przerywać silnik.
-simmering pod wałkiem zdawczy odrazu miałem do wymiany, ponieważ puszczał olej.
-gaźnik z zestawu jest trudny w ustawieniu, mały dostęp itp
-filtr gąbkowy z zestawu jest do niczego jeżeli jeździmy po szutrze itp, odrazu zasyfia sie
-brak ładowania akumulatora
-brak rozrusznika
-kopniak z zestau nie nadaje sie wgl do niczego, jego budowa jest porąbana. Zahacza o wszystko
-duże wibracje na wysokich obrotach, czuć na manetach i podnóżkach.
To narazie tyle.
Teraz jak poradzić sobie z ładowaniem:
Otuż za ładowanie odpowiada regulator, nasz seryjny nie jest dostosowany na takie napięcie silnika. Wystarczy kupić regulator do 125ccm silnika i mamy git.
Ja kupiłem dokładnie ten i chwale sobie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-qu ... 09663.html
Jak tunigować silnik?
Silnik można w każdy możliwy sposób modyfikować:
http://cgi.ebay.pl/RACING-INNER-ROTOR-K ... 27b2e98408
Poprawa ładowania;] a zarazem te lżejsze magneto dodaje mu dużo mocy i momentu obrotowego
http://cgi.ebay.pl/z40-race-cam-for-hon ... 3f0abfcbdf
Wałek rozrządu z40, szybsze otwieranie zaworów;]
Jeżeli to zamontujemu mamy około 20km na silniku
Wnioski
Zongsheng 125 jest super szybki i super zrywny, w porównaniu do silnika 110 ten wkręca się na obroty 3x szybciej, gdzyż jest silnikiem od crossa. Przez ten moment obrotowy tym silnikiem na każdym biegu można rwać ziemie. Ostatnio udało mi się leciutko poderwać go na koło(z 3 biegu) i idzie spokojnie. Ma bardzo dużo mocy w porównaniu do 110 jest tej mocy więcej. Jeździłem 110 i 125 i 125 jest mocniejszy.
Jeżeli komuś zależy na rozruszniku to niech bierze silnik 110. Ale mi nie jest potrzebny rozrusznik, silnik pali od kopa zawsze i wszedzie;]
Naprawde polecam ten silnik.