• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Testy i recenzje różnych produktów.
Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: piotrek350 » sob 18 cze, 2011

Witam
Opiszę tu silnik zongsheng 125. Mój test był przeprowadzony po 1000km. Bedą plusy i minus tego silnika.
Tak wygląda silnik jak go dostałem:
Obrazek
Montaż itp były dziecinnie proste, jezeli ktoś ma modul na 5 pinów to podłącza silnik po kolorach kabli i już:P Zresztą w zestawie z silnikiem dostajemy schemat instalacjii.
Silnik jest już zalany olejem, gdy go odpalimy zobaczymy ze z tłumika leci dym, taki niebieski. Nie panikujmy to tylko olej fabryczny, silnik musi się rozchodzić:) po 10min nie widać żadnego dymu;]
Silnik powinno docierać się przynamniej 500km, nie piłować cały czas tylko czasami.;p
To teraz strona moich odczuć:
Plusy:
-silnik jest tani, pomimo, że ma duża pojemność(kupimy go już za 560zł)
-jest bardzo mocny, można nim robić wszystko, zamiana zębatek i mamy prawdziwą moc tego silnika.
-prosty montaż
-można go tuningować na różne sposoby
-dostęp części
Minusy:
-u mnie fabrycznie nie były dotarte zawory, po 500km zaczą przerywać silnik.
-simmering pod wałkiem zdawczy odrazu miałem do wymiany, ponieważ puszczał olej.
-gaźnik z zestawu jest trudny w ustawieniu, mały dostęp itp
-filtr gąbkowy z zestawu jest do niczego jeżeli jeździmy po szutrze itp, odrazu zasyfia sie
-brak ładowania akumulatora
-brak rozrusznika
-kopniak z zestau nie nadaje sie wgl do niczego, jego budowa jest porąbana. Zahacza o wszystko
-duże wibracje na wysokich obrotach, czuć na manetach i podnóżkach.
To narazie tyle.
Teraz jak poradzić sobie z ładowaniem:
Otuż za ładowanie odpowiada regulator, nasz seryjny nie jest dostosowany na takie napięcie silnika. Wystarczy kupić regulator do 125ccm silnika i mamy git.
Ja kupiłem dokładnie ten i chwale sobie:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-qu ... 09663.html
Jak tunigować silnik?
Silnik można w każdy możliwy sposób modyfikować:
http://cgi.ebay.pl/RACING-INNER-ROTOR-K ... 27b2e98408
Poprawa ładowania;] a zarazem te lżejsze magneto dodaje mu dużo mocy i momentu obrotowego
http://cgi.ebay.pl/z40-race-cam-for-hon ... 3f0abfcbdf
Wałek rozrządu z40, szybsze otwieranie zaworów;]
Jeżeli to zamontujemu mamy około 20km na silniku

Wnioski
Zongsheng 125 jest super szybki i super zrywny, w porównaniu do silnika 110 ten wkręca się na obroty 3x szybciej, gdzyż jest silnikiem od crossa. Przez ten moment obrotowy tym silnikiem na każdym biegu można rwać ziemie. Ostatnio udało mi się leciutko poderwać go na koło(z 3 biegu) i idzie spokojnie. Ma bardzo dużo mocy w porównaniu do 110 jest tej mocy więcej. Jeździłem 110 i 125 i 125 jest mocniejszy.
Jeżeli komuś zależy na rozruszniku to niech bierze silnik 110. Ale mi nie jest potrzebny rozrusznik, silnik pali od kopa zawsze i wszedzie;]
Naprawde polecam ten silnik.!! :)
Ostatnio zmieniony wt 21 cze, 2011 przez piotrek350, łącznie zmieniany 3 razy.
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.


Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1275
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Yautja » sob 18 cze, 2011

piotrek350 pisze:Jeżeli to zamontujemu mamy około 20km na silniku

Trochę przesadziłeś ok.14-15 KM
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: piotrek350 » sob 18 cze, 2011

Nic nie wiadomo, ale naprawde jest po tym ogromny przyrost mocy.:)
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.

Blu
Moderator
Moderator
Posty: 312
Rejestracja: ndz 26 gru, 2010
Lokalizacja: ZGL
Kontaktowanie:

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Blu » sob 18 cze, 2011

Ten silnik ma z 9km... Po tym "tuningu"z ~12.
Napisz recke za 10000 km.
Ostatnio zmieniony sob 18 cze, 2011 przez Blu, łącznie zmieniany 1 raz.
[center] Obrazek [/center]

Awatar użytkownika
Fast
Weteran
Weteran
Posty: 375
Rejestracja: śr 08 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fast » sob 18 cze, 2011

Powiedz mi ile Ci to idzie po dotarciu?


Awatar użytkownika
piotrek350
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 467
Rejestracja: czw 06 sty, 2011
Lokalizacja: Wydminy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: piotrek350 » sob 18 cze, 2011

A właśnie zapomiałem napisać, Leciał coś koło 110km/h. Teraz mam 2x większe zębatki to ledwo zamyka licznik ale moc potężna.:P
Jaki¿ to motor piêkny i m³ody? I jaka to na nim dziewica? Zje¿d¿aj¹ z drogi im samochody, Œmigaj¹ przy œwietle ksiê¿yca. Ona mu krêci manet¹ do koùca, a on wci¹¿ podnosi obroty; Pewnie ju¿ rura jest ca³kiem gor¹ca, Pewnie znów wpadn¹ w k³opoty.

Awatar użytkownika
Fast
Weteran
Weteran
Posty: 375
Rejestracja: śr 08 cze, 2011
Lokalizacja: RacibĂłrz

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fast » sob 18 cze, 2011

Oryginał czy coś modzone i jakie przełożenie było?

Awatar użytkownika
Lukas995
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 2531
Rejestracja: pn 29 lis, 2010
Lokalizacja: Besko

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Lukas995 » sob 18 cze, 2011

Ten twój test tylko utwierdził mnie w tym że kupię ten silnik :)

Awatar użytkownika
Stunti
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 703
Rejestracja: wt 30 lis, 2010
Lokalizacja: Grajewo

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Stunti » sob 18 cze, 2011

lukas15, ja tez kupuje ten silnik ;d
Obrazek

speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5240
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: speeder » ndz 19 cze, 2011

dobra recenzja :) ale chyba jednak stompa wezmę :D

Awatar użytkownika
Diabolo
Weteran
Weteran
Posty: 519
Rejestracja: pn 17 sty, 2011
Lokalizacja: BiÂłgoraj

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Diabolo » ndz 19 cze, 2011

speeder, 125 czy 140?
Moja ulubiona pozycja?
To pozycja za kierownicÂą mojego motoru
:D

Moja bestia xD
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/GB/Street/109128

Obrazek

speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5240
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: speeder » pn 20 cze, 2011

125 :D bo na 140 szkoda kasy :P

Awatar użytkownika
GrzesQ
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 415
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: Sokó³ka/Bia³ystok
Kontaktowanie:

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: GrzesQ » pn 20 cze, 2011

piotrek350, odśwież linki, bo nie działają.

Awatar użytkownika
Fedex
Specjalista
Specjalista
Posty: 224
Rejestracja: śr 11 maja, 2011
Lokalizacja: KrakĂłw

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: Fedex » wt 21 cze, 2011

To ja może coś napisze ale najpierw o coś spytam
Jake oznaczenie ma ten uszczelniacz na wałku ? Bo z niewyjaśnionych przyczyn również i mi cieknie olej :|

Na tym silniku nastukałem ok 500km. W porównaniu do 50 to jest pocisk <lol> nawet w stosunku do 110 czuć wyraźny przyrost mocy .W przypadku 6 pinowego modułu wystarczy uciąć kostkę i połączyć kable kolorami .
Na zębatkach 15/40 V-max to 93km/h pójdzie ciut więcej ale nie ma szans na 100km/h .

Ogólnie pierwsze wrażenie jest bardzo pozytywne , zobaczymy jak spisze się po dłuższym czasie eksploatacji ;)

A i to cudo co podałeś http://cgi.ebay.pl/RACING-INNER-ROTOR-K ... 27b2e98408 to inner rotor kit , na tym nie ma żadnego ładowania. Lekkie magneto z ładowaniem to outer rotor czyli to http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Performa ... ccessories ;)
Ostatnio zmieniony wt 21 cze, 2011 przez Fedex, łącznie zmieniany 1 raz.

karlos1911
Praktykant
Praktykant
Posty: 71
Rejestracja: śr 27 kwie, 2011
Lokalizacja: SuwaÂłki

Re: Silnik ZONGSHENG 125. test i opinia

Postautor: karlos1911 » śr 22 cze, 2011

chciałbym się zapytać, bo mówisz , że tak rwie, spoko... Ale krótkie biegi ma ? Ile ci leci na jakich zębatkach z jakim przyśpieszeniem.
Ostatnio zmieniony śr 22 cze, 2011 przez karlos1911, łącznie zmieniany 1 raz.



Wróć do „Testy i Recenzje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2018 Moto-4t.pl

 

 

cron