Witam
Z racji iż bardzo dużo osób wypytuje mnie o opinie silnika YX140 postanowiłem napisać jego recenzję.
Mam ten silnik od pomad roku i od tego czasu zdążyłem przejechać nim 7 tysięcy km.
Jego montaż ograniczał się do włożenia w ramę, wszystko pasuje jak w oryginalnym silniku, oprócz wydechu gdyż ten silnik jest dłuższy i okno wydechowe jest ok 1 cm dalej niż w oryginalnym silniku.
Jedyny problem jaki napotkałem był to problem ze światłami gdyż ten silnik posiada tylko jedną cewke w oryginale , trzeba dokupić albo zesyaw 6-ciu cewek z magnetem, Outer Rotor Kit (tzw. lekkie magneto) albo podstawkę z dwoma cewkami od crossa 110.
w zależności gdzie kupimy silnik ( ja kupiłem u MRF Pitbike i bardzo polecam) taki dostajemy do niego set, u mnie było to tylko Kopka, dźwignia zmiany biegów, pokrywa silnika i króciec.
Zaraz po montażu i po 1 odpaleniu nie dało sie wcisnąc sprzęgła i nie wchodziły biegi, oczywiście się wystraszyłem lecz to normalne, silnik musi sie rozchodzić. Po 5 minutach wszystko już grało.
Silnik dysponuje ogromną mocą w porównaniu do 50 czy nawet 110, (12 kucy) i przy tym jest praktycznie bezawaryjny i spala niewiele więcej niż 110 (ok 2,5 max 3,5 ) przez 7 tysięcy kilometrów nie miałem z nim żadnego problemu.
Jest to już duża pojemnośc i obowiązkowa jest chłodnica oleju oraz gaźnik większy niż 25 mm aby silnik mógł rozwinąć swój potencjał.
Oczywiście jeśli mamy pojemność mamy równiez wysoką kompresję , a z racji że jest tu tylko kopniak to moja noga (i nie tylko) przekonały się o mocy jego szjastwa
Plusy
-Bardzo duża moc
-Elastycznośc
-Moc przez cały zakres obrotów
-Bezawaryjnośc
-Małe spalanie
-Jakośc wykonania
-Cena
Minusy
-Brak ładowania
-Mogłoby być 5 biegów
-Dla niektórych może to być brak rozrusznika, ale również są dostępne wersje z rozrusznikiem
Napradę trudno jest czegokolwiek się tutaj doczepić
Silniik przy mnie nie ma łatwo, lubię go ciagnąć na obroty , bardzo często zrywam moto na koło, jaram kapcia odcinam itp , mimo tego ten silnik nawet nie zajeknął i wszystko dzielnie znosi.
jedyny mankament jaki zauważyłem to pocaca się uszczelka pod cylindrem, ale to tylko w 1 miejscu i przekręcające się gwinty w dekielkach zaworów.
trzeba pamietać oczywiście o częstej wymianie oleju i dobrym docieraniu (choć ja mało kiedy stosuję się do jednego i drugiego, raz zapomniałem i zmieniłem olej po 3,5k)
Wielu pewnie odstrasza to że te silniki " często się psują" , nic bardziej mylnego, kiedyś , dawno temu była wadliwa seria tych silników, lecz bylo to dawno temu i od tamtewgo czasu nie spotkałem się z czymś podobnym.
Oczywiście można podnieść moc tego silnika przez zamontowanie lekkiego magneta (ok.1km)oraz wałeka z40( ok.2km) który również można kupić u MRF pitbike
silnik ten jest wart każdej złotówki i polecam go każdemu
Jak najbardziej polecam silniki od MRF Pitbike gdyż są one solidne, pewne i tanie. Trudno znaleźć lepsza ofertę.
strona na której kupowałem silnik :
http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/13-s ... 40ccm.html
Dane:
140cc chłodony powietrzem
56mm średnica tłoka
57mm skok tłoka
stopień spreżania: 9.2:1
Moc 12 KM
Rozrusznik: Nożny
Zapłon: CDI
Chłodzenie: Powietrze
manualny 4-biegowy (N-1-2-3-4)
v-max ok 110 km/h przy przełożeniach 16/38
Recenzja By Kaccerski
Za wszelkie błędy przepraszam.
Zapraszam do dyskusji