• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Silnik Yx140 Recenzja

Testy i recenzje różnych produktów.
Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: kaccerski » pt 13 mar, 2015

Witam :)

Z racji iż bardzo dużo osób wypytuje mnie o opinie silnika YX140 postanowiłem napisać jego recenzję.
Mam ten silnik od pomad roku i od tego czasu zdążyłem przejechać nim 7 tysięcy km.

Jego montaż ograniczał się do włożenia w ramę, wszystko pasuje jak w oryginalnym silniku, oprócz wydechu gdyż ten silnik jest dłuższy i okno wydechowe jest ok 1 cm dalej niż w oryginalnym silniku.
Jedyny problem jaki napotkałem był to problem ze światłami gdyż ten silnik posiada tylko jedną cewke w oryginale , trzeba dokupić albo zesyaw 6-ciu cewek z magnetem, Outer Rotor Kit (tzw. lekkie magneto) albo podstawkę z dwoma cewkami od crossa 110.
w zależności gdzie kupimy silnik ( ja kupiłem u MRF Pitbike i bardzo polecam) taki dostajemy do niego set, u mnie było to tylko Kopka, dźwignia zmiany biegów, pokrywa silnika i króciec.
Zaraz po montażu i po 1 odpaleniu nie dało sie wcisnąc sprzęgła i nie wchodziły biegi, oczywiście się wystraszyłem lecz to normalne, silnik musi sie rozchodzić. Po 5 minutach wszystko już grało.
Silnik dysponuje ogromną mocą w porównaniu do 50 czy nawet 110, (12 kucy) i przy tym jest praktycznie bezawaryjny i spala niewiele więcej niż 110 (ok 2,5 max 3,5 ) przez 7 tysięcy kilometrów nie miałem z nim żadnego problemu.
Jest to już duża pojemnośc i obowiązkowa jest chłodnica oleju oraz gaźnik większy niż 25 mm aby silnik mógł rozwinąć swój potencjał.
Oczywiście jeśli mamy pojemność mamy równiez wysoką kompresję , a z racji że jest tu tylko kopniak to moja noga (i nie tylko) przekonały się o mocy jego szjastwa


Plusy
-Bardzo duża moc
-Elastycznośc
-Moc przez cały zakres obrotów
-Bezawaryjnośc
-Małe spalanie
-Jakośc wykonania
-Cena

Minusy
-Brak ładowania
-Mogłoby być 5 biegów
-Dla niektórych może to być brak rozrusznika, ale również są dostępne wersje z rozrusznikiem
Napradę trudno jest czegokolwiek się tutaj doczepić

Silniik przy mnie nie ma łatwo, lubię go ciagnąć na obroty , bardzo często zrywam moto na koło, jaram kapcia odcinam itp , mimo tego ten silnik nawet nie zajeknął i wszystko dzielnie znosi.
jedyny mankament jaki zauważyłem to pocaca się uszczelka pod cylindrem, ale to tylko w 1 miejscu i przekręcające się gwinty w dekielkach zaworów.
trzeba pamietać oczywiście o częstej wymianie oleju i dobrym docieraniu (choć ja mało kiedy stosuję się do jednego i drugiego, raz zapomniałem i zmieniłem olej po 3,5k)
Wielu pewnie odstrasza to że te silniki " często się psują" , nic bardziej mylnego, kiedyś , dawno temu była wadliwa seria tych silników, lecz bylo to dawno temu i od tamtewgo czasu nie spotkałem się z czymś podobnym.

Oczywiście można podnieść moc tego silnika przez zamontowanie lekkiego magneta (ok.1km)oraz wałeka z40( ok.2km) który również można kupić u MRF pitbike

silnik ten jest wart każdej złotówki i polecam go każdemu :)

Jak najbardziej polecam silniki od MRF Pitbike gdyż są one solidne, pewne i tanie. Trudno znaleźć lepsza ofertę.
strona na której kupowałem silnik :

http://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/13-s ... 40ccm.html

Dane:

140cc chłodony powietrzem
56mm średnica tłoka
57mm skok tłoka
stopień spreżania: 9.2:1
Moc 12 KM
Rozrusznik: Nożny
Zapłon: CDI
Chłodzenie: Powietrze
manualny 4-biegowy (N-1-2-3-4)
v-max ok 110 km/h przy przełożeniach 16/38

Recenzja By Kaccerski
Za wszelkie błędy przepraszam.

Zapraszam do dyskusji :)
"Prowizorka Trzyma Lata ! "
"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "
JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)

http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069

router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D

Pozdrawiam :)


Awatar użytkownika
michal14
Weteran
Weteran
Posty: 282
Rejestracja: sob 19 lis, 2011
Lokalizacja: Sadki

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: michal14 » ndz 15 mar, 2015

Bardzo dobra recenzja :) Również używam ten silnik z tym, że kupiłem go u "Juszczak_Pl" na allegro i niestety musiałem bardzo długo czekać na wysyłkę :/ ale się opłacało :D Silnik jest bezawaryjny i dysponuje dużą mocą. Ja dodatkowo założyłem wałek z40 i lekkie magneto.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: to&owo » wt 17 mar, 2015

jak mi Ogi w miarę będzie chodził to w zimę kupiłbym ten silnik. ale to raczej marzenia niż plany. Kaccerski, ten olej na łączeniu cyl głowica, to tak bardziej krople, czy tylko taka mgiełka jakby na głowicy i cylu ? czy jak przejedziesz palcem po kanale olejowym, to widać sporą ilość oleju ?

Awatar użytkownika
ReallY
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 3001
Rejestracja: wt 14 maja, 2013
Lokalizacja: Imielnica, Jędrzejów, Kielce
Pojazd: Hyosung GT 650r

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: ReallY » śr 18 mar, 2015

speeder, To taka mgiełka jak i u mnie się co jakiś czas pojawia to samo :P
Specjalizacja:
RzeÂźbienie w metalu

Awatar użytkownika
kaccerski
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 1528
Rejestracja: pt 29 mar, 2013
Lokalizacja: Âżywiec

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: kaccerski » śr 18 mar, 2015

speeder, n iee taka mgiełka , tak ledwo zwilżone, po umyciu silnika dopiero po 100 km to jakoś widać :)
"Prowizorka Trzyma Lata ! "

"nie sztuka jest kupiĂŚ i jeÂździĂŚ "

JeÂśli pomogÂłem, Postaw piwo ! :)



http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=9069



router A500 140 ccm By Kaccerski, zapraszam :D



Pozdrawiam :)


lukaszw103
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 937
Rejestracja: sob 16 cze, 2012
Lokalizacja: Boksyce

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: lukaszw103 » czw 19 mar, 2015

Silniki są nowe. Po pierwszych jazdach uszczelka pod głowica sie układa, zmniejsza się dociągniecie nakrętek szpilek, wiec przez pierwszy tysiąc co jakiś czas powinnismy sprawdzać czy nakrętki szpilek nie są luźne. Ja kiedys po załozeniu nowej uszczelki pod głowicą tego nie robiłem i po 400km wypaliło mi uszczelke w strone rozrządu. Co do recenzji to dobra robota :)

cicik
Uczeń
Uczeń
Posty: 38
Rejestracja: pn 12 paź, 2015
Pojazd: MADASS

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: cicik » pt 16 paź, 2015

po kolejnym sezonie nadal tak pozytywne wrażenia ? :)

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: to&owo » pt 16 paź, 2015

pękł wał niedługo po tej recenzji. Ukręciło ten wał.

Kufik
Uczeń
Uczeń
Posty: 26
Rejestracja: wt 29 wrz, 2015
Pojazd: Gb street

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: Kufik » wt 03 lis, 2015

Miał ktoś ten silnik w GB Street? Nie zachacza o ramę?

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: to&owo » wt 03 lis, 2015

rafał ma i nic mu nie haczy :)

Kufik
Uczeń
Uczeń
Posty: 26
Rejestracja: wt 29 wrz, 2015
Pojazd: Gb street

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: Kufik » śr 04 lis, 2015

Ma jakieś zdjęcia tg silnika w GB Street daj link do jego profilu

Latos
Specjalista
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: śr 23 kwie, 2014
Lokalizacja: Koronowo / CBY

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: Latos » śr 04 lis, 2015

To jest identyczny prawie silnik jak stary, wszystko wygląda tak samo i nic ci nie będzie haczyć człowieku...

Kufik
Uczeń
Uczeń
Posty: 26
Rejestracja: wt 29 wrz, 2015
Pojazd: Gb street

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: Kufik » czw 05 lis, 2015

Po pierwsze jest dłuższy i trzeba przerabiać wydech. Po drugie głowica jest dużo ssersza a w GB Street pod silnikiem idzie rama i boję się że będzie się z nią stykal a to raczej wibracji nie zmniejszy co?

Kufik
Uczeń
Uczeń
Posty: 26
Rejestracja: wt 29 wrz, 2015
Pojazd: Gb street

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: Kufik » czw 05 lis, 2015

Mam jeszcze jedno pytanie. Zamierzam wymienić końcówkę wydechu na przelot. Oryginalne kolanko wystarczy? Czy trzeba wyspawac grubsze?

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik Yx140 Recenzja

Postautor: to&owo » czw 05 lis, 2015

aby uzyskać pełną moc warto uspawać nowy układ wydechowy.



Wróć do „Testy i Recenzje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl