• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Junak 901 SPORT - recenzja i pytania

Testy i recenzje różnych produktów.
Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Junak 901 SPORT - recenzja i pytania

Postautor: Billy Corgan » sob 24 paź, 2015

Potrzebne info na temat Junaka 901 SPORT

Witajcie,
potrzebuję by posiadacze tegoż zabudowanego Junaczka 901 podzielili się o nim opinią, co na + co na -, w szczególności interesowałyby mnie owiewki, czy spełniają one swoją rolę, czy owiewają kolana, czy trzeszczą itp, światła....
Obecnie posiadam Junaka 901, czyli klasyczną wersję bez owiewek, mam w salonie dostępną nową wersję sport jak na zdj niżej, jednak chciałem wcześniej zasięgnąć Waszej opinii. Dzięki.

Obrazek





autor: Billy Corgan » 12 lis 2015, o 13:04

Szkoda że nikt nie miał nic do powiedzenia :/

W każdym bądź razie zakupiłem owy wynalazek, po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem, że ta wersja nie ma praktycznie nic wspólnego z poprzednią wesją Junaka 901 bez SPORT w nazwie.
Zmienili OGROM rzeczy. Przede wszystkim rama, teraz jest dużo bardziej stabilna kołyska, nieźle pospawana - liczę że przełoży się to na mniejsze drgania na kierownicy; w poprzedniku plomby mi wylatywały z zębów.
Tylne światło za***iste fabryczna lampa LED. Owiewka naprawdę solidna i świetnie spasowana, łączona w tysiącu miejsc, panowie z ALMOTU odwalili dobrą robotę.
Opona tył 110/90 bezdętkowa z szeroką felgą, mnóóóóstwo zmienionych pierdół: osłony na lagach, inna kanapa, kranik, amory tył, wahacz na profilach jak w moto a nie na rurkach rowerowych jak w 901, oraz światła przód.
ŚWIATŁA PRZÓD. Mówię WTF 2 żarówy 35/35 jak to ma do wuja pociągnąć z ładowaniem.
I tu przyszła największa niespodzianka po której pier*lłem na glebę. Ta wersja ma zapłon bateryjny DC, czyli mamy większy gabarytowo moduł zapłonowy który dodatkowo mieści przetwornicę napięcia DC-DC. Idąc tym tropem zajrzałem do cewek w magnecie i faktycznie - wszystkie cewki przeznaczone są na ładowanie aku. Zapłon DC ma w zasadzie same plusy nad zwykłym zapłonem AC, oprócz jednego: gdy padnie aku - nie odpalisz moto <luzik> Nie wiem na 100%, ale gdy napięcie na aku spadnie poniżej ok 10V DC-CDI przestaje podawać sygnał na cewkę.
Dlatego boczna kopka w tym modelu jest raczej bezużytecznym dodatkiem, bo mamy przecież rozrusznik, a gdy aku padnie bo np. nie zgasimy świateł to <bezradny> <bezradny> <bezradny> papa pchamy do domu <beczy>


Minus póki co jest jeden.
Podnóżki postanowili przymocować do spodu samego silnika, na 4 śruby w miejsce mocowania tych akcesoryjnych osłon do silnika. Znów obawiam się o swoje plomby <wnerw>

Obrazek
Obrazek


Scaliłem posty, zmieniłem nazwę tematu i przeniosłem go do działu "Testy i Recenzje".
Możesz zadawać tutaj pytania związane z opisywanym modelem bez konieczności zakładania tematów w dziale "Pomoc".
Zmiany zostały dokonane w porozumieniu z autorem. //lukasz
Ostatnio zmieniony wt 17 lis, 2015 przez lukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zmiana charakteru tematu


Latos
Specjalista
Specjalista
Posty: 238
Rejestracja: śr 23 kwie, 2014
Lokalizacja: Koronowo / CBY

Re: Potrzebne info na temat Junaka 901 SPORT

Postautor: Latos » czw 12 lis, 2015

Gruuuubo :D nieźle z nim pojechali. Jakaś różnica w porównaniu z standardowym zapłonem? No i jak nie ma ładowania to jazdy też nie ma :D także teraz albo przywiążesz większą uwagę czy jest ładowanie, albo w chinach już się o to postarali :D Rama ta sama co w GB streecie, czy jakaś inna? licznik masz z obrotomierzem, jakieś elektroniczne pierdoły czy tak jak w fabrycznym junaku?

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: Potrzebne info na temat Junaka 901 SPORT

Postautor: klemens244 » pt 13 lis, 2015

Mam silnik ZS154FMI:
http://imgur.com/UCkyHeZ, Obrazek
który ma jednak AC /inna cewka na czujnik Halla. Na regler idą dwa żółte kable. Co może jest istotne to CDI jest wielkości tej samej co w 152FMI /110 ccm/, ale regler jest duży/wiekszy. Po wykręceniu świecy patrzyłem kiedy jest iskra. I jest ale tylko wówczas, kiedy aku nawet rozładowane jest i musi być podłączone w obwód. Bo kopka tylko wtedy wywołuke iskrę i zapłon.
http://imgur.com/nU2wlB8, Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Potrzebne info na temat Junaka 901 SPORT

Postautor: Billy Corgan » pt 13 lis, 2015

Mam dokładnie takiego samego zongshena co ty Klemens, tylko wersję z dolnym rozrusznikiem (diabolini 125cc ZS1P54FMI).
Zamierzam go przełożyć do swojego Junaczka, i podmienić stator z tej 50cc żeby mieć zapłon bateryjny + za***iste ładowanie (oprócz tego zamierzam jeszcze przewinąć ten stator grubszym drutem, obecnie jest 1mm).

W związku z tym mam prośbę, czy mógłby mi kolega Klemens zmierzyć średnicę statora i mocowań ze swojej 125? Chodzi mi o to czy będzie pasował do tej 50. Choć na 99.999% podejrzewam że będzie.

@Latos, no dokładnie, będzie trzeba o wiele bardziej martwić się o stan aku :)
Co do AC vs DC to po prostu zacytuję wikipedię:
AC-CDI

W układzie AC-CDI moduł zapłonowy pobiera przemienny prąd bezpośrednio z osobnego uzwojenia umieszczonego w alternatorze. AC-CDI jest często wykorzystywanym, najprostszym systemem CDI.
DC-CDI

Układ DC-CDI jest zasilany z akumulatora, więc musi posiadać dodatkowy inwerter DC/DC, co znacząco zwiększa wymiary modułu. Mimo tej wady, pojazdy używające systemu DC-CDI posiadają precyzyjniejszą koordynację momentu zapłonu, stabilizację energii iskry i łatwiej uruchamiają zimny silnik. Ponadto układ DC-CDI znalazł zastosowanie w silnikach wyczynowych, w których nie ma możliwości zainstalowania alternatora lub został on usunięty, a także w silnikach modelarskich. Mała bateria akumulatorów NiCd umożliwia pracę silnika przez cały wyścig.

Rama podobna do GB streeta układem, tylko większa, no i tylny wachacz z prostokątnych profili a nie z cienkich rurek.
Licznik to niestety podstawa czyli sam licznik :D znaczy bez obrotomierza ani żadnych bajerów. Ale dla mnie to nie minus. Podoba mi się, oby tylko wskazówka nie wariowała jak w co niektórych skośnookich wynalazkach.



Wróć do „Testy i Recenzje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl