Postautor: Stefcio997 » wt 01 maja, 2012
Yautja, zapomniałeś jeszcze dodać że najwięcej ciepła z eksplozji przyjmuje głowica i tłok. Głowica jest wystawiona na wiatr więc wielkiego problemu niema, a tłok prawie że pływa w oleju więc to mu oddaje ciepło. A ogółem, pracujące części skrzyni też produkują bardzo wiele ciepła (cała strata mocy przez pracujące elementy zamienia się w ciepło i ich uszkodzenia mechaniczne, fizyka mówi że nie może zamieniać się w nic innego). Wracając do poprzedniego, tłok przyjmuje bardzo wiele ciepła co można wywnioskować po konstrukcji silników diesla (duże sprężenie daje bardzo wysoką temp. ich pracy, a tłok w skrajnych wypadkach podczas pracy może być od strony komory spalania rozgrzany do czerwoności). W nich do odpowiedniego chłodzenia olej jest natryskiwany dodatkowo na denko tłoka żeby go schłodzić, więc jest on chłodzony olejem, który chłodzi się potem o układ chłodzenia wodą albo w chłodnicy oleju.
n0r3k, Aluminium (z którego zwykle wykonane są tłoki naszych maszyn) ma dużo większą rozszerzalność cieplną niż żeliwo (z którego są cylindry) więc to puchnięcie tłoka a nie cylindra blokuje silnik.