• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Mz etz 150-zapłon z piły/kosiarki/pocket bike

Kastomajzer
Majster
Majster
Posty: 130
Rejestracja: ndz 06 maja, 2012
Lokalizacja: TENCZYN

Mz etz 150-zapłon z piły/kosiarki/pocket bike

Postautor: Kastomajzer » pn 11 cze, 2012

Witam,jutro może będę miał silnik z MZ etz 150 ale jest w nim zapłon zepsuty i z tego co wiem trzeba akumulator żeby odpalić.I chciałbym założyć w/w zapłon silnik będzie w quadzie to mi nie potrzeba świateł.Tu jest filmik z tym zapłonem w etz 150: http://www.youtube.com/watch?v=LZyzCTImZ5o .Trzeba przetaczać stożek magneta żeby pasował na wał?Jak ustawić taki zapłon? Do ilu rpm wkręcał by się silnik? Są problemy z odpaleniem silnika?Może ktoś miał taki zapłon,proszę o odpowiedź.


Awatar użytkownika
polo
Weteran
Weteran
Posty: 275
Rejestracja: pn 28 mar, 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Złomosaki DIYedyszyn
Kontaktowanie:

Re: Mz etz 150-zapłon z piły/kosiarki/pocket bike

Postautor: polo » ndz 17 cze, 2012

Co do stożka, to nie wiadomo, bo każdy może być inny. Musisz zmierzyć kąt. Ustawiasz za pomocą stroboskopu raz i potem już nic nie ruszasz. Trzeba też na wyczucie, bo w oryginalne otwory na 99% nie wejdzie, a więc całe mocowanie trzeba robić od nowa. Co do obrotów, to może ładnie kręcić, ale dużo nie da. O wiele więcej poprawiłby dobry cylinder+ wydech+ gaźnik. Sam zapłon tylko poprawi reakcję na gaz, ale będzie też szybciej zwalniać pod góry i wiatr. Silnik stanie się nerwowy i w quadzie raczej mało przydatny, bo tam liczy się moment obrotowy i "ciągnięcie" od dołu, a nie kręcenie po obrotach :D

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Mz etz 150-zapłon z piły/kosiarki/pocket bike

Postautor: to&owo » ndz 17 cze, 2012

dokładnie ,silnik robi się "nerwowy" miałem w motorynce zapłon z piły jakiejś ruskiej ,u mnie magneto weszło prawie idealnie ,styknęła lekka polerka papierem i pilnikiem ,mocowanie w iskrowniku sam wierciłem nowe,a zapłon ustawiałem metodą prób i błędów :-)
co do nerwowości silnika to najbardziej czujesz to np jak wjeżdżasz pod mocną górkę ,jak na początku lekko staję ,ale potem znacznie lepiej pełza :)



Wróć do „Usprawnienia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl