• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Silniki w Rometach i nie tylko

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: to&owo » wt 07 gru, 2010

sory za oftop ,wynika z tego ,żę poprzez zmianę głowicy , i kolanka wydechu na szersze ,można by było trochę mocy uzyskać ,pomijając sprzęgło i magneto


adrol

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: adrol » pt 10 gru, 2010

można ale dobra głowica itd. to wszystko koszty.

Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: Michalk001 » ndz 09 sty, 2011

Co do mojego Salmo to:
+ znikome spalanie
+ bardzo cichy, przy spokojnej jeździe na 4 słyszę tylko szum wiatru
+ ma przepiękny dźwięk i fajnie się wkręca na obroty
+ jak na 1 cylindrową "50" bardzo wysoka kultura pracy
+ sposób zmiany biegów palce/pięta - w życiu nie trzeba szukać biegu
+ sprzęgło ładnie działa i jest łatwo wyczuwalne
a minusy?
- chyba tylko czasem niedobór mocy na podjazdach, ale to spalanie wynagradza tą niedogodność.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

adrol

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: adrol » pn 10 sty, 2011

50ccm prawda, że ma znikome spalanie, ale tak dla ciekawostki to zauważyłem w hondach cub i dax, że po zmianie z 50ccm na 72ccm spalanie nieznacznie zmalało :) tylko małą wadą jest nieznaczne pogorszenie kultury pracy, ale przy kompletnym zestawie renomowanych japońskich firm to pogorszenie jest niezauważalne przez użytkowników :)

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: piotrus96 » pn 10 sty, 2011

Romet Ogar 205:
Plusy:
+niskie spalanie
+ciekawy dźwięk jak na 2t ;p
+rzadko się psuje

Minusy:
-głośny
-trochę dziwna skrzynia biegów
-sprzęgło słabo wyczuwalne

Chyba Tobie chodziło o dźwięk 4T? Czy to do żartu? ;D
choinka

Nie :p Chodzi mi o 2t bo ogi 205 to 2t :>
Ostatnio zmieniony pn 10 sty, 2011 przez piotrus96, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Dargas
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 702
Rejestracja: wt 16 lis, 2010
Lokalizacja: Rudzk DuÂży

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: Dargas » pn 10 sty, 2011

piotrus96, Robisz sobie żarty, że stara niedopracowana maszyna się nie psuje? Jak ty Tm zrobisz 100km nie dotykając się do silnika to stawiam kratę piwa dla wszystkich z forum:) Miałem dwa komarki i jeden był po generalnym raz chodził raz nie strach było gdzieś tym jechać, bo później trzeba było pchać do domu:/

Awatar użytkownika
andyhetman
Majster
Majster
Posty: 86
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Lublin

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: andyhetman » pn 10 sty, 2011

Choinka, ogar 205 tu jest opisywany a nie 900 ;)

Fuzo
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: PÂłock

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: Fuzo » pn 10 sty, 2011

ja miałem ogara 205 i mi się nie psuł.Jedyne co w nim wymieniłem to świece i oś tylnego koła . Co prawda miał od nowości przejechane 5 k kilometrów pierwszy właściciel mój świętej pamięci dziadek

Awatar użytkownika
tomek96
Majster
Majster
Posty: 77
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: CheÂłm

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: tomek96 » pn 10 sty, 2011

Fuzo, 5k? ahahahahah.Ja w rok tyle zrobiłem a to pewnie stare jak świat
Ogar 900 wersja turystyczna ;)

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: piotrus96 » pn 10 sty, 2011

Dargas, nie musisz mi wierzyć :> Ostatnio w czerwcu z ojcem zrobiliśmy do porządku zapłon i wszystkie te inne bajery i do teraz wszystko chodzi jak tra la la <lol> A zrobiłem może 300-400km <luzik>

[ Dodano: Pon 10 Sty, 2011 ]
tomek96, ale teraz zrobić ogarem 205 przez sezon 5k km to na serio dużo ;p

Fuzo
Majster
Majster
Posty: 96
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: PÂłock

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: Fuzo » pn 10 sty, 2011

ja swoim ogarem 205 zrobiłem coś około 1500 km w jakieś 4 miesiące :D

Awatar użytkownika
Michalk001
Weteran
Weteran
Posty: 432
Rejestracja: pn 27 gru, 2010
Lokalizacja: PiastĂłw

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: Michalk001 » wt 11 sty, 2011

Jak dobrze Rometa zrobicie to nie trzeba się tykać - jak zrobiłem remont w Stelli po zdobyciu jeszcze części ZMD to poza wymianą świec jak się przegrzał w lato w korku to do czasu sprzedaży zrobiłem nią 5586km. Może zapłon z Charta powodował brak awaryjności.
Zipp Salmo - przebieg do czasu sprzedaży 63538km:
(sezon 2010 - 3321km)
(sezon 2011 - 6870km)
(sezon 2012 - 7467km)
(sezon 2013 - 8130km)
(sezon 2014 - 8840km)
(sezon 2015 - 6887km)
(sezon 2016 - 7081km)
(sezon 2017 - 3855km)
(sezon 2018 - 9km)

Awatar użytkownika
piotrus96
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: pt 19 lis, 2010
Lokalizacja: Kluczbork

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: piotrus96 » wt 11 sty, 2011

ale tego Charta electroic czy jakoś tak jak miałeś zapłon to się nie dziwię. Z nimi nie było problemów :>

Awatar użytkownika
c64club
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: wt 25 sty, 2011
Lokalizacja: Katwice
Kontaktowanie:

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: c64club » pt 28 sty, 2011

Stare Romety (ich silniki prod. Dezamet) na starych czesciach byly nie do zarypania. Znam ludzi, ktorzy w latach 80 uprawiali na nich regularna turystyke. Teraz po 20 i wecej latach eksploatacji zuzyte, z wpakowanymi marnymi czesciami, sa po prostu pieronsko awaryjne. Strach na takim dziadku do sasiedniego miasta pojechac. Ale na zlocik warto :D
Do Ogara 200 wpakowalem silnik Dax-o-poodbny i smiga az milo. Bo reszta sprzeta sie nie zdeaktualizowala. W efekcie mam odmlodzonego Rometa rocznik '87. W Kingwayu tez nie narzekam.

+spalanie (w wersji 72 przy spokojnej jezdzie osiagalem 1.7 litra, w 2 osoby <1.9 litra)
+bezawaryjnosc. Kolejne tysiace kilometrow i tylko olej zmieniam
+dzwiek
+kultura pracy
+100 km latem bez zdejmowania lapy z gazu
+moc naprawde przyzwoita, do podrozy starcza
+czesci tanie i dostepne, w dodatku jeszcze nie musialem zadnej kupowac
+poziomy cylinder (latwo zabudowac)

- troche siada na podjazdach, ale to w koncu tylko motorower
-poziomy cylinder (wyglad, trudniej wychlodzic, wydech musi isc w dol, co stwarza problem w gratach przeznaczonych nie tylko na asfalt)
Po co siwieĂŚ o jakieÂś pierdoÂły?
Kingway Naked 50 (fabrycznie 72cc) - 9700 km po kraju. Bezawaryjnie w kaÂżdyc warunkach - 2 osoby + bagaÂż, w gĂłry, w deszcz i mrĂłz :D
Romet "Ogar 339" Autorska hybryda: Ogar 200 r. 1987 z silnikiem DAX-a 49cc. 6500 km.
http://www.polskajazda.pl/Profil,Romet,Ogar_200,Romet,Komar,Kingway,Naked_50,Romet,K-125/35377

Awatar użytkownika
Reaper
Amator
Amator
Posty: 15
Rejestracja: pn 31 sty, 2011
Lokalizacja: POMORSKIE

Re: Silniki w Rometach i nie tylko

Postautor: Reaper » sob 12 lut, 2011

KING
+niskie spalanie (udało mi się zejść poniżej 2l/100km)
+tanie części
+manualna skrzynia

-chłodzony powietrzem
-moc
Obrazek

Obrazek



Wróć do „Usprawnienia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl